لاغر شوید و از ریزش مو جلوگیری کنید

یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب کاهش وزن معرفی کرد که در آن فرد دچار ریزش مو نمی‌شود.

 پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص یک رژیم غذایی مناسب اظهار کرد: در رژیم غذایی نکات کلیدی و مفیدی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه باید اصول درست خوردن غذا را در رژیم غذایی رعایت کنیم، بیان کرد: در رژیم غذایی باید به پنج گروه نان، غلات، لبنیات، سبزیجات، گوشت و پروتئین اهمیت داد؛ نحوه درست مصرف غذا در رژیم لاغری بسیار موثر است و به لاغری بی ضرر کمک می‌کند.

فرح بخش با بیان اینکه در رژیم غذایی باید تمام ویتامین‌ها به بدن برسد، اظهار کرد: اگر در رژیم غذایی افراد یکی از گروه غذایی نان، غلات، لبنیات، سبزیجات، گوشت و پروتئین وجود نداشته باشد، آسیب‌ها و عوارضی متوجه بدن می‌شود که در نهایت به ریزش مو می‌انجامد.

رژیم‌های غیرعادی و تک خوری به ریزش مو می‌انجامد

وی با اشاره به اینکه نوع رژیم غذایی بستگی به مزاج فرد دارد و نباید رژیم غیرعادی گرفت، عنوان کرد: اگر نوع رژیم غذایی غیرعادی باشد به طور مثال فرد در آن فقط پروتئین مصرف کند یا در رژیم‌های تک خوری فقط سبزیجات استفاده کند، با عارضه ریزش مو رو به رو خواهد شد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید در رژیم‌های غذایی تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن تامین شود، مطرح کرد: بدن انسان در هر حالتی باید ویتامین‌های مورد نیاز را دریافت کند ، در غیر این صورت ضررهای زیادی به بدن می‌رسد؛ بدن باید به میزان کافی آهن، کلسیم، روی و فیبر دریافت کند.

فرح بخش با تاکید به اینکه با مصرف برخی مواد می‌توان مقدار زیادی از ویتامین‌ها را برای جلوگیری از ریزش مو به بدن رساند، خاطر نشان کرد: گوشت، مرغ، ماهی و جگر بهترین منابع برای تامین آهن و روی هستند.

وی با بیان اینکه میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند، تصریح کرد: برای کمک به رشد مو و حفظ بافت و زیبایی آن مصرف فیبر بسیار توصیه می‌شود؛ سبزیجات، میوه‌ها و سبوس‌های برنج منابع بسیاری روی دارند که مانع ریزش مو می‌شوند.

این متخصص تغذیه ادامه ادامه داد: اسفناج، هویچ، پیاز منبع غنی از روی، آهن و بیوتین هستند که برای رشد مو بسیار توصیه می‌شود؛ همچنین می‌توان میزان کافی از کلسیم را در شیر و ماست دریافت کرد که دچار عوارض ریزش مو نشویم.

فرح بخش با تاکید به اینکه برای جلوگیری از ریزش مو باید حتما به پزشک Doctor متخصص مراجعه کرد، یادآور شد: افرادی که به طور خودسرانه شروع به گرفتن رژیم غذایی می‌کنند و از روش‌های لاغری‌های سریع که بسیار تبلیغ می‌شود، استفاده می‌کنند، دچار عوارض بعدی به خصوص ریزش مو می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟