تکرار مرگ دسته جمعی ماهیان در سوادکوه

ابراهیم فلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگاررکنا از ساری ، با بیان اینکه ورود پساب صنعتی کارخانه‌ای در شهرک صنعتی بشل سوادکوه به رودخانه "اوتی جون" پارسال سبب مرگ ده‌ها هزار قطعه ماهی شده بود، گفت: متاسفانه این رودخانه دیشب و برای بار دیگر شاهد تخلیه پساب و مرگ دسته جمعی ماهیان بوده است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی این بار فاضلاب مجموعه شهرک صنعتی بشل سوادکوه شبانه در رودخانه تخلیه و عامل مرگ دسته جمعی ماهیان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه حجم آلودگی و تلفات ماهیان را زیاد اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد این اتفاق عمدی بوده است.

فلاحی احتمال نقص در سیستم تصفیه فاضلاب و ورود غیرعمد این پساب به رودخانه را رد کرد و گفت: اگر مشکل یا اتفاقی در شبکه تصفیه فاضلاب این شهرک ایجاد می‌شد حتما به محیط زیست اطلاع می‌دادند و از سویی دیگر این پساب‌ها شبانه وارد رودخانه شده است و شرکت‌ها در شب فعالیت ندارند.

او با بیان اینکه تعداد ماهیان تلف شده با حضور میدانی نیرو‌های محیط زیست در حال بررسی است، افزود: نکته عجیب این حادثه به قول اهالی اطراف این رودخانه، بالا آمدن شبانه سطح آب و همزمان شدن ورود پساب با رهاسازی آب از سد برنجستانک بود که اگرچه بخش زیادی از آلودگی‌ها را پاک کرد اما رودخانه همچنان آلوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه ادامه داد: همه این اتفاقات سناریو‌های تلخی را در ذهن متبادر می‌کند که نیاز به بررسی‌ها نهاد‌های متولی دارد.

فلاحی گفت: حادثه تلخ دیشب صورت جلسه شد و با توجه به اینکه پرونده تخلف زیست محیطی این شهرک از سال گذشته همچنان مفتوح است به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.

او در خصوص وضعیت تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه نیز گفت: شهرک صنعتی بشل سوادکوه پارسال در دو مرحله فاضلاب‌ها را به داخل رودخانه رها کرده بود که اخطار‌ها صادر و از پیمانکار ساخت شبکه فاضلاب شهرک و رئیس شهرک صنعتی سوادکوه به مراجع قضایی شکایت شد.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 716038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟