راز 700 هزار دلاری مسافر خارجی در ایران / کشورش دست به دامن اینترپل ایران شد

به گزارش رکنا،سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: تبعه خارجی ساکن ایران که به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار و تحت پیگرد مقامات قضایی یکی از کشورهای همسایه بود، پس از بازداشت در کشورمان، تحویل ماموران پلیس کشور صادر کننده اعلان قرمز شد.

وی در تکمیل این خبر گفت: اینترپل کشور شاکی ضمن اعلان قرمز صادره، با ارسال مکاتبات جداگانه‌ای به پلیس بین الملل فراجا، خواستار استرداد وی به کشورش شده بود و از سویی مقامات قضایی آن کشور نیز مدارک استرداد متهم را از مجاری دیپلماتیک به قوه قضاییه ارسال و درخواست همکاری در استرداد متهم را کرده بودند.

کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با بررسی به عمل آمده و محرز بودن ورود متهم به کشور، مراتب به مراجع انتظامی و قضایی به منظور شناسایی و انجام اقدامات قضایی بایسته منعکس شد.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا افزود: پس از شناسایی این متهم در کشورمان و بازداشت وی در تهران توسط ماموران انتظامی، متهم به مراجع قضایی دلالت که پس از رسیدگی، نهایتاً دادگاه رأی به استرداد متهم به کشور شاکی را صادر کرد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای رای مراجع قضایی، موضوع استرداد متهم به اینترپل کشور موصوف اعلام و پس از هماهنگی های پلیسی دو کشور، متهم تحویل ماموران بدرقه اعزامی آن کشور شد و در نهایت از طریق مرز بین المللی فرودگاه امام خمینی (ره)  از کشور مسترد شد.

کدخبر: 1001281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟