چمران: شهرداری تهران تخفیف عوارض نوسازی را اعمال می‌کند

به گزارش رکنا، مهدی چمران در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با ابراز تأسف از افزایش شمار شهدای فلسطینی به مرز ۱۹ هزار نفر، ضمن محکوم کردن بمباران های رژیم اشغالگر صهیونیستی و ادامه نسل کشی و انسان کشی ها، عنوان کرد: تنها هنری که تا کنون اسرائیل از خود نشان داده کشتار وحشیانه مردم و مجروح کردن بیش از ۵۰ هزار نفر از ملت مقاوم و بزرگ فلسطین است اما نتیجه این کشتارها بازشدن مشت اسرائیل و عیان شدن خوی وحشی گری و انسان کشی فراتر از دیکتاتوری در افکار عمومی دنیا است که همین مسئله، قطعاً موجب قدرت گرفتن مقاومت فلسطینی ها خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از روسا، اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا از جمله «ام آی تی»، «هاروارد» و «پنسیلوانیا» نسبت به این کشتارهای وحشیانه اسرائیلی ها علیه ملت مظلوم فلسطین واکنش های مختلفی نشان دادند و اعتراض کردند و دولت ایالات متحده با طرفداری از این قتل عام دیکتاتوری در صدد بود تا این افراد را از مقامشان عزل کند. این واکنش‌ها مبین این است که در حمایت از قتل انسانها، اینگونه در مقابل مردم خودشان هم قرار گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه گرچه دولت آمریکا با وتو کردن توقف جنگ در شورای امنیت سازمان ملل جواز انسان کشی را رسماً به اسرائیل اعطا کرد، گفت: دست امریکا در ریختن خون این انسان‌های بی‌گناه آلوده است و شریک رسمی این قتل عام است. مضافاً انگلیس که پشت آمریکا بازی می کند و رأی ممتنع به این کشتار می دهد و بر گفته های نظامیان اسرائیلی که کشتار انسان‌های فلسطینی را همچون مورچه تشبیه کرده و گفته «همانطور که ما مورچه را می کشیم؛ فلسطینی ها را هم به همان گونه خواهیم کشت» صحه می گذارد هم، شریک این نسل کشی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم بزودی شاهد فجر فلسطین باشیم و نابودی این قدرت پوشالی اشغالگران را به چشم ببینیم.

چمران همچنین در واکنش به گفته های اخیر محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم مبنی بر معرفی شهرداری های متخلف در خصوص عدم اعمال بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده و تخفیف حداقل ۵۰ درصدی برای متقاضیان، گفت: شوراها و شهرداری ها سالهاست تخفیف عوارض نوسازی بافت های فرسوده به میزان ۵۰ درصدی را عملیاتی کرده اند و در حال انجام آن هستند. اما این شما هستید که مبلغ تخفیف های اعمال شده را به شهرداری ها نپرداخته اید.

وی با تأکید بر اینکه سالهاست شهرداری تهران این تخفیف را ۱۰۰ درصدی اعمال کرده است؛ عنوان کرد: متأسفانه این مبلغ را که سهم شماست سالهاست به شهرداری ها برنگردانده اید. از این رو امیدواریم تلاش کنید تا بدهی های شهرداری تهران را بپردازید. گرچه در این دولت خوشبختانه در بخش حمل و نقل و خرید واگن مترو و اتوبوس همکاری و اقدامات خوبی صورت گرفت و ما از این باب خوشحالیم.

 

کدخبر: 954447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟