۳۰ درصد کلاس‌ها در لرستان نیاز به مقاوم سازی دارند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حمیدرضا خان‌محمدی شامگاه گذشته ۳۱ مردادماه، در حاشیه بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی   شهرستان دلفان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش دولت مردمی در امر مدرسه‌سازی بر این است که کلاس‌ها را برای سال تحصیلی جدید آماده و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی این است که در شش ماهه اول امسال، ۲۴۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان لرستانی شود.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ۱۰۰ کلاس درس جزو ساماندهی مدارسی کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز هستند.

خان‌محمدی با بیان اینکه بازدید از مناطق روستایی و ارزیابی این مناطق نشان از تلاش مضاعف به ویژه اجرایی شدن مصوبات سفر هیات دولت به لرستان دارد، بیان کرد: البته نیازهای لرستان بسیار زیاد یکی از موضوعات، حاشیه‌نشینی در شهرهای استان است که باید برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ها صورت گیرد تا در چند سال آینده با کمبود کلاس درس در این مناطق مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه در لرستان ۳۰ درصد کلاس‌ها تخریبی و نامستحکم بوده که نیازمند ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی هستند، گفت: احکام خوبی برای برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق مجلس در دست پیگیری است؛ چنانچه محقق شوند می‌توان یکی از معضلات استان را برطرف کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سامانه‌های گرمایشی مدارس در مناطق سردسیر لرستان را در اولویت کار دانست و با بیان اینکه اعتبار برای ساماندهی آنها دو برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: در سفر دوم هیات دولت به لرستان پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش اعتبار و کاهش مشکلات، با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شده است.

خان‌محمدی گفت: عملیات اجرایی پروژه‌هایی در سال ۹۸ آغاز شده که هنوز به پایان نرسیدند و اتمام این پروژه‌ها در اولویت دولت هستند.

کدخبر: 922015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟