وجود قانون بدون آیین‌نامه‌ مشکل اصلی شوراها است

به گزارش رکنا، پرویز سروری ۲۷ مهرماه در سفر به چهارمحال و بختیاری با اشاره به جنایت انجام شده رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: جنایتی بزرگ که در تاریخ کم نظیر است، حتی در زمان هیتلر هم چنین جنایتی انجام نشده بود.

وی افزود: دیواری که رژیم صهیونیستی در مرز با فلسطین کشیده بود به عمق ۷۰ متر بتن ریزی و حسگرهای حساس حفر شده بود تا هر گونه ضربه‌ای که به این دیوار وارد می‌شود به مرکز مانیتورینگ اسرائیلی‌ها منتقل شود، اما مهم‌ترین محور عملیات حماس جنگ زیرزمینی بود که مات و مبهوت مانده‌اند که چگونه از این دیوار عبور کرده و چگونه توانسته‌اند گنبد آهنین را حک و عملیات را به صورت چند وجهی انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: نسل‌کشی که در فلسطین به راه‌ انداخته‌اند مربوط به مدیریت بسیار بزرگی است که در جنگ حماس صورت گرفت، از طرفی اسرائیلی‌ها با این کار احساس باختن می‌کنند، حتی کشورهای منطقه دیگر از آن‌ها حسابی نمی‌برند، می‌توان گفت دنیا به هم ریخته است.

سروری گفت: رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند به دوران گذشته برگردد و از حقارت‌شان کم کنند، حتی این رژیم اینترنت فلسطین را قطع کرده‌ تا مردم تصویری تولید نکنند، در حالی‌که اسرائیل مدیریت رسانه را در دست گرفته و فیلم و عکس ارسال می‌کند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند مردم متوجه شوند افرادی در یک محدوده بسیار کوچک ارتش چهارم دنیا را به سخره گرفته و هر روز در حال خلق فرصت‌های جدید هستند.

وی در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین ظرفیت برای خدمت به مردم هم افزایی مسئولان است، اگر نگاه‌ها به جای نگاه بخشی، مسئولیت محور باشد قطعا کارها پیش می‌رود که امید است بتوانیم این نگاه را در میان خود حاکم کنیم، این درحالیست که امروز کشور از نگاه بخشی ضربه می‌خورد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه مشکل جامعه شورایی وجود قانون بدون آیین‌نامه‌ های مربوط به آن است، تصریح کرد: ظرفیت مهمی در قانون اساسی داریم، اما قانون اساسی باید به قانون عادی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی تبدیل شود، آیین‌نامه‌ای که قرار بوده در مدت سه ماه نوشته شود اکنون به ۲۰ سال کشیده شده است، در این راستا شورای راهبردی تشکیل و قرار است همه آیین‌نامه‌های مربوط به ۲۸ قانون نوشته و از طریق دولت ابلاغ شود، زیرا از این طریق ظرفیت‌های بزرگی ایجاد خواهد شد.

سروری در خصوص بحث تامین زمین برای محل استقرار شورای استان، اضافه کرد: ابتدا باید مشکل استان برطرف و سپس مشکل شهرستان رفع شود، زیرا مصوبه برای بخش و شهرستان نیز اخذ شده است، از طرفی لازم است رئیس شورای استان در خصوص اقدامات و پیگیری‌های ابلاغیه مربوط به زمین گزارشات را ارائه دهد تا در صورت مشکل پیگیری‌ها در سطح ملی انجام شود، البته در قانون بیان شده تا زمان پیگیری، استانداری موظف است محل مناسبی را به منظور انجام فعالیت در اختیار شورای استان قرار دهد.

سروری گفت: شورای عالی استان‌ها در چندین استان کشور به منظور برطرف شدن مشکلات مختلف ورود پیدا کرده است که در چهارمحال و بختیاری نیز می‌تواند در کنار دیگر مسائل به مساله آب ورود کند و جلسه ویژه‌ای را با وزیر نیرو و مقامات و نمایندگان استان در مجلس ترتیب دهد.

وی در خصوص اصلاح قوانین شهرداری، خاطرنشان کرد: لازم است پیشنهادات مربوط به اصلاح قانون از سوی استان داده شود، البته باید اصلاحات قوانین به صورت کاملا کارشناسی و رو به جلو باشد تا در سال‌های آینده این اصلاحات مشکل ساز نشود.

کدخبر: 938325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟