باقری: 600 مدیر فرهنگی به صورت جهادی در 17 پایگاه مجازی قرآن، عترت و نماز راهبری می کنند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در دوره آموزشی فعالان پایگاه‌های فضای مجازی قرآن ، عترت و نماز که به میزبانی اداره کل شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد گفت: قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز از اوایل شیوع ویروس کرونا توسط اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد، در این قرارگاه حدود 600 نفر از فرهنگیان سراسر کشور به صورت کاملا داوطلبانه و جهادی در 17 پایگاه از جمله پایگاه های محافل انس با قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، عطر انتظار و مهدویت، مناسبت های ولایی، هیئت های مذهبی دانش‌آموزان، آشنایی با تقلید و مرجعیت، جشن تکلیف و... فعال هستند که به اندیشه ورزی، کنشگری، تولید محتوا و انتشار آن در کانال های مختلف می پردازند.

وی افزود: در زمان کرونا و وقتی که مدارس تعطیل بود هدف این قرارگاه برقراری  ارتباط مجازی با دانش آموزان بود تا آنان را در مسیر فعالیتهای این حوزه کمک کند و پس از کرونا و حضور دانش آموزان در مدارس با تغییر رویکرد سعی کردیم مخاطب مان را معلمان، مدیران و اولیای دانش آموزان قرار دهیم و دست آنها را از نظر محتوا و کیفیت بخشی به  فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز  در جهت انتقال این تولیدات به دانش آموزان پر کنیم.

باقری ادامه داد: به عبارت دیگر در رویکرد جدید که امروز با مدیران اجرایی پایگاهها میثاق بستیم ، این است ک؛ قرارگاه مجازی را مانند یک تابلو اعلانات می دانیم که دانش آموزان را با فعالیت ها آشنا کنیم اما اصل این فرآیند بر این است که دانش آموزان را به فعالیت حضوری سوق دهیم زیرا معتقدیم تربیت به صورت حضوری و به صورت چهره به چهره میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همه ما معتقدیم که نباید  دانش آموزان را در عرصه جنگ نرم و در دنیای بی نهایت فضای مجازی رها کرد و همه مربیان تربیتی باید به سلاح های رسانه ای فضای مجازی مسلح باشند تا بتوانند نیاز های دانش‌آموزان در این عرصه را مرتفع کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کار تربیتی در عرصه بی نهایت فضای مجازی بسیار دشوار است و قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز با تربیت افسران جنگ نرم در فضای مجازی می تواند توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کند. 

وی یادآور شد : ما باید با تولید محتوای جذاب و  مناسب با ذائقه تمامی دانش آموزان آنها را از باتلاق فرهنگی دشمن نجات دهیم  و این مأموریت خطیری است که مقام معظم رهبری و همه مسئولان فرهنگی کشور بر آن تأکید دارند. 

باقری اضافه کرد: دانش آموزان ما اکنون تشنه‌ی معارف ناب دینی و تربیتی هستند و باید با استفاده از سرچشمه ناب معارف الهی یعنی قرآن،عترت و نماز محتوای تربیتی مناسب تولید کنیم البته در این عرصه همه وظایف برعهده مربی تربیتی و آموزش و پرورش نیست نباید از نقش والدین، جامعه و رسانه ملی در این حوزه غفلت کرد.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با تقویت بیش از پیش قرارگاه فضای مجازی قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی بتوانیم افق روشنی را در تربیت نسل آینده و طراز جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنیم.

در ادامه جلسه نیز سعید مدرسی استاد دانشگاه در زمینه تربیت رسانه ای و هوش دیجیتالی با شرکت کننگان به گفتگو پرداخت.

همچنین مجید اسماعیلی، استاد دانشگاه، فیلمنامه نویس، انیمیشن ساز، تهیه کننده و منتقد نیز مطالبی در خصوص مخاطب شناسی در عرصه جامعه و فضای مجازی مطرح کرد.

اعضای حاضر در دوره نیز به بیان سؤالات و نقطه نظرات خود در این جلسه پرداختند.

کدخبر: 933078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟