بزرگداشت نماز،بزرگداشت قرآن و رسول اعظم است

به گزارش رکنا،حجت الاسلام باباییان، امام جمعه امیر کلا با دعوت از اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد ،سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در سال ۱۳۵۸  بدستور امام راحل و به امامت مرحوم سید محمود طالقانی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت به بیان فضایل اقامه نماز و اهمیت نماز در دین اسلام پرداخت و گفت: بزرگداشت نماز،بزرگداشت قرآن و رسول اعظم است.بنابراین می‌توان به این نتیجه دست یافت که نماز از جایگاه بسیار رفیعی در جامعه اسلامی برخوردار است و یکی از زیباترین راه های ارتباط با خداست.

امام جمعه امیرکلا افزود: به همان اندازه که نماز در اسلام از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است؛ نماز جمعه نیز در میان نماز ها دارای جایگاه بسیار ویژه ای می باشد.

وی با تبیین اهمیت نماز جمعه در اقوال ائمه اطهار گفت: قرآن و پیامبر اعظم نیز سفارشات ویژه  ای در اقامه نماز جمعه داشته اند.

وی اظهار داشت: اگر مسلمین می خواهند اقتدارشان تثبیت شود، باید نماز جمعه را با شکوه هرچه تمامتربرگزار  نمایند.

ایشان روز جمعه را روز بسیار مبارکی عنوان کردند و ابراز داشتند: تولد بسیاری از ائمه اطهار و حتی حضرت فاطمه (س) در روز جمعه اتفاق افتاده است و ظهور آقا امام زمان( عج) نیز در همین روز اتفاق خواهد افتاد و در واقع نماز جمعه زمینه ساز ظهور مهدی موعود است.

امام جمعه امیرکلا نمازجمعه را نمایش اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه ت ریبون حکومت و مردم است.

وی اقامه پرشکوه نماز جمعه را موجب بیمه شدن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت:

باید مراقب بود چون دشمن می خواهد  به ارکان جمهوری اسلامی خدشه وارد کند و یکی از راه های نفوذ دشمن کمرنگ شدن حضور مردم در نماز جمعه است. 

وی ائمه جمعه را مطالبه گرانی خواند که از مسئولین نظام برای مردم شریف مطالبه به حق دارند.

ایشان  تریبون نماز جمعه را جایگاهی برای دفاع از اسلام و مسئولین در مقابل تبلیغات سوء دشمن عنوان کرد.

وی گفت:نماز جمعه ، مردم را در صحنه نگه داشته و نیز مرکز اطلاع رسانی برای روشنگری اتفاقات و رخدادهای مهم کشوراست. 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این نکته که نماز جمعه تجلی حضور مردم است؛ گفت: حضور در نماز جمعه در حال حاضر واجب تر از زمان صدر اسلام است؛ زیرا دشمن وحدت و معنویت جامعه اسلامی را نشانه رفته و نماز جمعه ،نماز وحدت بخش و قلب فرهنگی هر شهر است.

  وی نماز جمعه را یکی از ارکان اساسی جهاد تبیین دانست و ادامه داد:نماز جمعه امیرکلا ازجمله نمازجمعه های پرجمعیت در استان محسوب می شود و به همین خاطر امسال ما بخاطر عملکرد ارزنده مان در سطح استان  جزو امام جمعه های  برتر و در سطح کشور جزو برترین ها شناخته شدیم.

 مسئول شورای فرهنگ عمومی شهر امیر کلا ائمه جمعه را مسئولین شورای فرهنگ عمومی هر شهر دانست و گفت: تعداد جلسات شورای فرهنگ عمومی در این شهردر سال ۱۲ جلسه بوده که همه ماهه بطور منظم برگزار می شودودراین ارتباط دومین کاربراستان از نظر عملکردها و فعالیت ها شدیم. 

وی ادامه داد:با توجه به اینکه وظیفه امام جمعه در راستای ترویج فرهنگ عمومی وتحلیل مباحث سیاسی می باشد؛ اما خدمت رسانی به مردم نیز در اولویت کارهای ماست.

 برای همین  منظور هم اکنون سیصد خانوار کم درآمد و نیازمند را  با کمک خیرین زیرپوشش داریم. 

مجموعه های خیریه و افراد خیری در سطح کشورو استان در امرخدمات رسانی به مردم کم بضاعت به ما کمک می کنند.دراین راستا در سال گذشته مبلغ یک میلیارد تومان از مشارکت‌های  مردمی توسط دفتر امام جمعه امیر کلا صرف یاری رسانی به  نیازمندان این شهر شد.

 امام جمعه امیرکلا با اشاره به خدمت رسانی وپیگیری مشکلات  مردم در باره  حل مشکلات آب شرب شهر ، آب زمین های کشاورزی، رفع معضلات دپوی زباله های شهر،کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان، تامین خرج کفن و دفن افراد بی بضاعت ،مسکن محرومین و غیره  را از فعالیت های دفتر امام جمعه امیر کلا ذکر کرد.

وی ازجمله اقدامات مهم دفتر امام جمعه در سال ۱۴۰۰ را برنامه ریزی برای سفره ولایت برای ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد.

وی در پایان از دیدار ائمه جمعه  سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب بعد از ۳ سال وقفه در سالروز تاسیس اولین نماز جمعه در کشور خبر داد.

 

کدخبر: 805735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟