رئیس شورای عالی استان ها: یک سوم اقتصاد کشور را باید تعاونی ها تشکیل دهند

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور خود در بیستمین اجلاس این شورا، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، گفت: این روزها صحنه سیاسی کشور و نظام بین‌الملل شاهد اتفاقات بسیار مهمی است؛ حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و مواضع قاطع، شجاعانه و مستدل و مبتنی بر استیفای حقوق ایران نمایشی از بالندگی، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود. این که در خانه دشمن، دشمن را به چالش بکشید بسیار مهم و ستودنی است.

وی افزود: واقعیت امروز دنیا این است که نظام بین‌الملل در حال تغییر جهت دادن و انتقال قدرت است و  قدرت‌های نوظهوری در حال پیدایش هستند، همان چیزی که رهبر معظم انقلاب، در دو سه سال گذشته، بیان کردند در حال رخ دادن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: در فرایند این انتقال قدرت، جمهوری اسلامی باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و در این مرحله اگر غفلت صورت بگیرد ما حاشیه نشین قدرت خواهیم شد و البته تحولات موجود نیز نشان می‌دهد جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در عرصه روابط بین‌الملل دارد؛ حضور در اجلاس شانگهای و  گروه بریکس، کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری و حرکت به سوی یک ارز جدید، نمایانگر این اتفاق بزرگ و انتقال بزرگ قدرت و حضور پرقدرت جمهوری اسلامی ایران در این فرایند است و بسیار مهم است که این وضعیت را درک کرده و بر اساس آن حرکت کنیم. 

بخش تعاون تاکنون مغفول و متروک مانده است

سروری در ادامه با اشاره به حضور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست امروز شورای عالی استان‌ها، گفت: آقای مسکنی، مدیری جهادی و با سابقه و کارنامه درخشان در خدمت به محرومان هستند و خوشحالیم که این چنین افرادی در مسئولیت‌های مهم حضور دارند.

وی افزود: تلاش همه مسئولان باید این باشد که فاصله دهک‌های پایین و بالا، حداقلی شود و اقدامات مؤثری در این راستا انجام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: بخش تعاون یکی از جلوه‌های بزرگ و از هدف‌گذاری‌های قانون اساسی برای سهیم کردن مردم در اقتصاد کشور و انتقال قدرت اقتصادی به افرادی که سهم کمی در اقتصاد کشور دارند، است و امیدواریم شاهد اقدامات مؤثری در این راستا باشیم.

سروری در پایان تصریح کرد: یک سوم اقتصاد کشور را باید تعاونی‌ها تشکیل دهند اما تا الان نتوانسته‌ایم این مهم را عملی کنیم و این بخش متروک و مغفول مانده است که امیدواریم با همت دولت فعلی این ظرفیت احیا شود و در این دوره شاهد شکل‌گیری تعاونی‌های قدرتمند باشیم.

کدخبر: 930535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟