تشکیل کارگروه مشترک برای رفع مشکلات بافت های تاریخی و گردشگری کشور

به گزارش رکنا، پرویز سروری امروز در هشتمین اجلاس عمومی شورایعالی استان ها که در محل ساختمان این شورا با حضور مهندس صرغامی برگزار شد، گفت: «مهندس ضرغامی از مدیران تحول‌گراست. خوشحالیم یک ادیبی با این نگاه در یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها قرار گرفته است. بعد از نفت صنعت گردشگری مهم‌ترین صنعت است و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند ظرفیت فریزشده بخش گردشگری را از خسارت‌هایی که وارد شده، خارج کند. مطمئنم با حضور مهندس ضرغامی این اتفاق خواهد افتاد.»

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: «برای نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها مسائل گردشگری و بافت تاریخی در سطح کشور مهم است. امیدواریم این نشست تحول عظیمی بین مدیریت شهری و وزارت گردشگری ایجاد کند.»

او تصریح کرد: «با ۱۲۶ هزار نمایندگی که شورای‌عالی استان‌ها در سراسر کشور دارد، تلاش می‌کنیم بتوانیم در دوره ششم از ظرفیت‌های این شورا استفاده کنیم و به ظرفیت‌های موثر کشور گره بزنیم و به بهره‌برداری حداکثری برسیم.»

سروری گفت: «یکی از مهم‌ترین اقدامات ما با وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل کارگروه مشترکی برای رفع مشکلات بافت‌های تاریخی و گردشگری است. چند نفر از نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها نمایندگان ما در بخش گردشگری هستند.» 

او تصریح کرد: «از مهندس ضرغامی تشکر می‌کنم، با نگاه اجتماعی که دارد، امیدواریم درهای زیادی در بخش گردشگری گشوده شود و موجب ترویج فرهنگ و توسعه گردشگری داخلی و خارجی و استفاده بهینه برای ایجاد تحول و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شود.» 

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: «در بافت تاریخی و مدیریت شهری مشکل داریم، نگاه‌ها فریزشده و باعث شده تا بافت تاریخی تهدید محسوب می‌شود، امیدوارم با نگاه مهندس ضرغامی شاهد تحول در بافت‌های تاریخی باشیم.»

کدخبر: 816122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟