کیفیت هوای تهران در مرز وضعیت نارنجی قرار گرفت + جزئیات

به گزارش رکنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، هم‌اکنون (ساعت ۱۰:۱۵ پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲) متوسط شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد ۹۴ یعنی در وضعیت زرد، اما در مرز وضعیت نارنجی یا همان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۰۶ یعنی در وضعیت نارنجی یا همان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلاینده شاخص هوای تهران در حال حاضر ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون است، اما در ۲۴ ساعت اخیر، آلاینده ازن که معمولا غلظت آن در ساعات میانی روزهای گرم سال بالا می‌رود، اصلی‌ترین عامل تشدید آلودگی هوای پایتخت بوده است.

از ابتدای سال جاری تا امروز، ۸ روز هوای پاک ، ۱۲۰ روز هوای قابل قبول، ۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم برای همه در روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران به ثبت رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته از ابتدای سال تا ۱۶ شهریور، پایتخت‌نشینان ۲ روز هوای پاک، ۸۱ روز هوای قابل قبول، ۷۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز هوای ناسالم برای همه، یک روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

کدخبر: 926584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟