خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات کهنوج مشاهده شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، هادی جلالی امروز ۱۳ شهریورماه با اعلام این خبر گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات وحش در روزهای اخیر موفق به مشاهده و فیلمبرداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شده است.

او افزود: همراهی همه آحاد مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی امری ضروری است و در این راستا با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تلاش شبانه‌روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات وحش در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج اضافه کرد: خرس سیاه آسیایی (بلوچی) یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است و در رده پستانداران و راسته گوشتخوران قرار می‌گیرد و با این وجود نمی‌توان خرس‌ها را گوشت خوار نامید زیرا خرس‌ها همه چیز خوار هستند. آنها از میوه‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند و به شدت جذب مواد غذایی شیرین می‌شوند و خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را در مناطق گرمسیری تشکیل می‌دهد و پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور (جنوب کرمان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

جلالی از همه شهروندان، عشایر، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزدیک شدن، یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خوداری کنند و محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش حمایت کنند زیرا محیط زیست متعلق به خود مردم و نسل‌های بعدی است.

کدخبر: 925776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟