چطور روز داروساز را تبدیل به ثروت کنیم

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد شریف مخمل‌زاده در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تبریک روز داروساز اظهار کرد: همکاران داروساز در کنار دیگر حرفه‌های پزشکی به ویژه در دوران شیوع کرونا خدمات شایانی ارائه و شهدایی تقدیم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علم نوین داروسازی در ایران، با تاسیس دانشکده داروسازی در تهران از دهه ۳۰ آغاز شد و دانشکده داروسازی اهواز یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های داروسازی ایران است که از دهه ۵۰ فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت زمان، تنوع رشته‌های این دانشکده رو به افزایش بوده است به گونه‌ای که پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد، رشته‌های مرتبط با علوم دارویی و علاوه بر دکتری حرفه‌ای در مقطع دکترای تخصصی در سه رشته انجام می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: هدف از این فعالیت‌ها ارائه خدمات بهتر به مردم و تولید محصولات بهتر در حوزه سلامت به جامعه است. با توجه به قدمت خود، این دانشکده توانسته است در حوزه فناوری‌ها و ارائه محصولات دارویی هم فعالیت‌هایی داشته باشد.

شریف مخمل‌زاده گفت: در اعتباربخشی اخیر وزارت بهداشت، دانشکده داروسازی علوم پزشکی اهواز یکی از معدود دانشکده‌هایی بود که توانست اعتبار پنج ساله را کسب کند و این موضوع نشان‌دهنده قدمت و تاثیرگذار بودن نظام آموزشی آن است.

وی عنوان کرد: در دانشکده داروسازی بر توجه به شرایط اقلیمی و منابعی که در اختیار داریم تاکید شده است تا بر اساس آن‌ها فناوری‌های نوین را طراحی کنیم. یکی از ویژگی‌های خوزستان نزدیکی به منابع دریایی است و این دانشکده یکی از معدود دانشکده‌هایی است که در حوزه تولید دارو از منابع دریایی دارای مرکز تحقیقات و رشته کارشناسی ارشد است. در واقع مبدع این دو رشته در ایران، دانشکده داروسازی اهواز به دلیل نزدیکی به منابع دریایی بوده است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این زمینه تولید انواع فرآورده‌های سلامت محور شامل دارو، فرآورده‌های مکمل، شوینده، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی از منابع دریایی انجام می‌شود.

شریف مخمل‌زاده بیان کرد: علاوه بر دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم و فنون دریایی نیز در خرمشهر وجود دارد که این دو دانشگاه با کمک یکدیگر در این راستا در تولید علم و فناوری مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: پتانسیل بزرگی به نام دانشکده داروسازی در کنار پتانسل بزرگی به نام منابع زیستی در خوزستان داریم. در دانشکده داروسازی هدف ما تولید علم است اما برای تبدیل این علم به محصول، تولید ثروت و اشتغال‌آفرینی باید سیاست واحد و منسجمی برای جذب سرمایه‌گذار و حمایت از تولید انجام شود که امیدواریم مقام‌های استانی کارگروهی در این زمینه فعال کنند تا از طریق اجرای طرح‌های تولید دارو شاهد خلق ثروت و ایجاد اشتغال در خوزستان باشیم.

کدخبر: 923653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟