فیبرنوری هوایی در مسیر راهپیمایی زائران اربعین فعال می‌شود

به گزارش رکنا، « هیام الیاسری» در کنفرانس خبری در بغداد اظهار کرد : ایجاد و گسترش موقت یک شبکه فیبر نوری هوایی را که از مرزها تا مسیرهای راهپیمایی زائران اربعین امتداد می یابد، انجام داده‌ایم.

وی افزود: با این اقدام هزینه های قیمت اینترنت برای شرکت‌های تلفن همراه و شرکت‌هایی که داوطلبانه این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند، کاهش می یابد.

وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه این وزارتخانه از چند هفته پیش کار آماده سازی برای اربعین حسینی را آغاز کرد، افزود: به منظور تهیه امکانات و وسایل مورد نیاز ارتباطی برای ارائه خدمات به زائران، اتاق عملیاتی را تشکیل داده ایم.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیم کارت «زین» و قیمت اینترنت برای زائران در حد چشمگیری کاهش می یابد، افزود: سیم کارتی ارائه خواهیم کرد که خدمات تماس داخلی و بین المللی و اینترنت رایگان را ارائه می کند و این خدمات برای هر زائری که از کشورهای ایران، عربستان، کویت، و لبنان وارد می شود در دسترس خواهد بود.

الیاسری اظهار کرد: شرکت اینترنتی «سوپر سل» خدمات اینترنت رایگان در مجاورت حرمین شریفین کاظمین ارائه کرده است و شرکت «عراق سل» نیز در صدد است تا این خدمت را در شهرهای مقدس نجف و کربلا ارائه دهد.

وی افزود: وزارت ارتباطات عراق از تمام شرکت‌های عرضه‌کننده اینترنت که به زائران اربعین خدمات ارائه می دهند، پشتیبانی کامل خواهد کرد.

کدخبر: 917314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟