کمک به صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، خزعلی در نشستی که در محل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه برگزار شد بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور و امکان تامین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت زنان دستگاه سیاست‌گذار است افزود: به دلیل اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم نمی‌توانیم مستقیم وارد شویم اما می‌توانیم با سیاستگذاری و شناسایی‌هایی که در سفرهای استانی داریم کمک کنیم تا مسیر تامین مواد اولیه تا عرضه اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار هموار شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تبصره ۱۸ امسال بهتر از سال گذشته عمل کرده گفت: با توجه به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وی همچنین بر ضرورت ایجاد اشتغال خانواده محور به جای کمک های بلاعوض تاکید کرد و گفت: باید شرایط توانمندسازی و خوداشتغالی برای افرادی که توانایی کار را دارند فراهم شده و مسیر برای تامین مواد اولیه تا عرضه آن‌ها هموار شود.

همچنین مقرر شد شتابدهنده‌های پشتیبان از تولید زنان سرپرست خانوار برای ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای در مشاغل خانگی و به صورت خاص صنایع دستی جهت بهبود این صنعت و روز آمدی آن و تامین لوازم اولیه آن فراهم شود.

در این دیدار معاون تعاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پیشنهاداتی را پیرامون عرضه بهتر کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار ارائه دادند.

کدخبر: 914346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟