حفظ حرمت ماه رمضان در مدارس واجب است

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مدیران مدارس استان قزوین اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران رتبه‌بندی به سرانجام رسید و خوشبختانه معوقات ۱۴۰۱ به طور کامل پرداخت شد؛ هرچند در این مسیر مشکلاتی پیش آمد که از این بابت از همه همکاران عزیز پوزش می‌طلبیم.

وی افزود: ابتدا قرار بود به نومعلمان و طرح مهرآفرین با آزمون و شرایط خاص رتبه‌بندی تعلق گیرد که مجدد این دو گروه نیز بدون پیش شرط مشمول رتبه‌بندی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در برخی از موارد رتبه‌های همکاران دچار مشکل شده است که این عزیزان باید نسبت به رتبه خود ثبت اعتراض کنند و در صورت نیاز مدارک خود را بارگذاری نمایند.

وی تصریح کرد: بررسی مدارک در مرحله قبل توسط ارزیابان خارج از استان انجام شده بود؛ ولی مقرر گردیده در مرحله جدید رسیدگی به اعتراضات در استان و مناطق انجام شود تا بر اساس شناخت از همکاران در حق آنان اچحاف نشود.

سیاهکالی مرادی از صدور حدود شش میلیون حکم در این ایام در رابطه با رتبه‌بندی خبر داد و گفت: برخی از همکاران فرایند صدور کارنامه شأن تکمیل نشده ولی جهت جلوگیری از ضرر مالی حکم همکاران صادر گردیده است؛ به هرحال در مرحله رسیدگی به اعتراضات باید عدالت رعایت شود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف رتبه‌بندی ارتقای معیشت معلمان بود؛ ارتقای سطح کیفی آموزش وپرورش از دیگر اهداف این طرح بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: جدی گرفتن نکات ایمنی از جمله بستن درب مدارس پس از ورود دانش‌آموزان به واحد آموزشی و بررسی صحت و سلامت دوربین‌های مدار بسته در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در مدارس و جلوگیری از شکسته شدن حرمت این ماه مبارک از واجبات است.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در بحث ستاد امتحانات تشکیل و مفاد آئین نامه اجرایی شده و هماهنگی با حراست و ارزیابی جهت برگزاری آزمون‌ها صورت پذیرد.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس با هدف جهاد تبیین تاکید کرد: برنامه‌های مناسب و باشکوه برای هفته بزرگداشت مقام معلم پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در راستای ایجاد فضای معنوی و شور و نشاط افطاری‌های ساده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود، عنوان کرد: محافل انس با قرآن کریم در مدارس اجرا شود.

 

 

 
کدخبر: 881968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟