دسترسی به سوالات قبل از شروع آزمون ناممکن است/ زیرساخت‌های آموزش و پرورش مناسب برای برگزاری آزمون نهایی است

ابه گزارش خبرگزاری رکنا، محسن زارعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ارزشیابی در نظام آموزشی ما نتیجه محور نیست و سعی ما بر این است که دانش آموزان با فهم مساله رو به رو شوند.

وی گفت: این یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزشی ما است که دانش آموزان بیشتر به سراغ کتابهای درسی بروند زیرا قبل از آن سنجش در کنکور از طریق مهارت های تست زنی انجام می گرفت و تمرکز آنها بر برنامه درسی نبود و تمام توان خود را بر یک رقابت ۴ ساعته در کنکور وابسته بود.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: ما نباید دانش آموزان را دچار این اشتباه بکنیم و آنها توجه خود را از نکات جزئی در کنکور به فهم مساله در دروس و کتاب های درسی برگردد.

زارعی بیان داشت: افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزشی ما خواهد بود و اگر همگی کمک کنند قطعا نظام آموزش به ریل اصلی خود بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: باید مراقبت کنیم که فضای حاکم بر جامعه به شکلی باشد که افکار عمومی به سمت و سویی منحرف نشود که عموم مردم تصور کنند که امکان لو رفتن سوالات وجود داشته باشد زیرا اصلا همچین امکانی وجود ندارد.

 رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اضافه کرد: وظیفه ما پیشگیری از تخلف و تقلب در امتحانات است اما این یک مساله انکار ناپذیر است به همین دلیل همکاران ما سعی دارند که از بروز هرگونه تخلفی جلوگیری کنند و در صورت وقوع تقلبی با آن به صورت جدی برخورد می شود.

زارعی یادآور شد: زیرساخت های آموزش و پرورش کاملا مناسب و مساعد برای برگزاری آزمون های نهایی است و این ادعا که زیرساخت های ما مناسب برای این امر نیست ادعای نادرستی محسوب می شود.

وی گفت: ما برای جلوگیری از امکان خطا در تصحیح دستی برگه ها، تصحیح الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم و این کار برای جلوگیری از سوگیری احتمالی در تصحیح های دستی صورت می گیرد.

زارعی با اشاره به اینکه ارسال برگه های دانش آموزان برای مصحح از یک استان دیگر خواهد بود: این کار برای بالا بردن امنیت تصحیح و جلوگیری از احتمال بروز هرگونه شائبه در نظر گرفته شده است که تاکنون موثر بوده است.

 

کدخبر: 861056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟