ظرفیت شبکه ارتباطی کشور از ابتدای دولت 90 درصد بیشتر شده است

به گزارش رکنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در دولت یک مصوبه نهایی شد که بر اساس بند (الف) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، دستگاه ها مکلف هستند بخشی از بودجه را برای امن سازی زیرساختی و سامانه‌های خود هزینه کنند.

وی افزود: آیین نامه آن را باید وزارت ارتباطات تهیه می کرد که فروردین امسال این آیین نامه به دولت ارسال شد و امروز به تصویب رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: براین اساس دستگاه‌ها نیم درصد از اعتبارات خود را باید صرف امن سازی سیستم ها و زیر ساخت ها کنند.

زارع پور یادآورشد: طبق این مصوبه دستگاه‌ها حداقل نیم درصد از اعتبارات خود را به استثنای فصول حقوق و دستمزد باید برای امن سازی زیرساخت‌ها و سامانه‌های خود هزینه کنند.

وی در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه و روز جهانی ارتباطات این روز را به همه تلاشگران این حوزه در شهر و روستا تبریک گفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در جریان افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته، تعهداتی از اپراتورها گرفتیم مبنی بر اینکه کیفیت ارتباطات افزایش داده شود که این تعهدات شامل افزایش سرعت اینترنت همراه تا پایان خرداد به میزان ۵۰ درصد و افزایش پوشش نسل چهارم و افزایش پوشش نسل پنجم و افزایش ۱۰ درصدی بود.

زارع پور افزود: این موارد به شکل جدی پیگیری می‌شود و سازمان تنظیم مقررات در این باره متعهد به پایش در این زمینه شد. همچنین سایت اطلاع رسانی طراحی کردیم که هر دو هفته یک بار تعهداتی که اپراتورهای سپردند را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این تعهدات به شکلی جدی توسط وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود. همچنین روز گذشته تعدادی از سایت‌های نسل پنجم که حدود ۵ هزار تا ۶ هزار سایت نسل پنجم است با حضور رییس جمهور افتتاح شد که هزار و ۸۰۰ سایت نسل پنجم بود و این مسیر ادامه خواهد داشت تا به ۱۰ درصد پیشرفت کاردر سایت های نسل پنجم برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: قراردادهایی هم برای خرید تجهیزات تولید داخل با شرکت های دانش بنیان توسط اپراتورها منعقد شد تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازهای کشور را در حوزه تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.

زارع پور با بیان اینکه تمام پروژه هایی که روز گذشته در وزارت ارتباطات افتتاح شد در افزایش کیفیت ارتباطات کشور نقش دارد، تصریح کرد: در لایه های مختلف شبکه که بخشی از آن در اختیار اپراتورها و در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد، روند رو به توسعه است و با پروژه هایی که روز گذشته افتتاح شد تقریبا ۹۰ درصد به شبکه ارتباطات کشور افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌ها در راستای افزایش پوشش و دسترسی به اینترنت هستند، خاطرنشان کرد: این رویه سبب خواهد شد تا به هر میزان در اپراتورها تقاضا وجود داشته باشد، امکان مدیریت این تقاضا فراهم شود تا افت کیفیت نداشته باشیم.

کدخبر: 997854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟