تدوین سه راهبرد اجرایی درباره حجاب در شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش رکنا از اردبیل، سید مجید امامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل که در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: تهیه و معرفی لباس زیبا، سالم و عفیفانه یکی از این راهبردهاست و با توجه به اینکه دسترسی مردم به لباس خوب کم شده است، این راهبرد می تواند در تامین لباس مناسب و عفیف موثر باشد.

وی جایگزینی گفتمان حیا و امنیت جنسی خانواده به جای اجبار در حجاب را دومین راهبرد و تعزیر درمان‌های موثر را سومین راهبرد در مدیریت حجاب اعلام کرد و افزود: برای برخی استان ها ایجاد کلینیک‌هایی را پیشنهاد داده‌ایم تا با حضور مشاوران کارآزموده، افرادی که از سوی دادستانی معرفی می‌شوند، مشاوره و راهنمایی بدهند. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: علاوه بر تعزیر درمان‌ها می توان با شگردهای مختلفی نظیر دعوت افراد به حجاب، اهدای کتاب و روسری و پایین آوردن قیمت کالای حجاب به ترویج حجاب پرداخت و موضوع برخورد قضایی، در مراحل نهایی قرار دارد.

امامی گفت: اینکه افراد بدحجاب از سوی نیروی انتظامی جریمه شوند، محل بحث است. افرادی معتقد هستند که بدحجابی به منزله تخلف رانندگی نیست که جریمه شامل آن شود و برخی افراد نیز موافق جریمه هستند و تصمیم‌گیری در این راستا از سوی رییس جمهور به قوه قضائیه محول شده است.

 وی افزود: مسئله حجاب کارکنان ادارات تا حدود زیادی حل شده است و همچنان با جدیت و در اولویت پیگیری می‌شود و در حوزه تولید محصولات هنری برای ترویج حجاب و عفاف نیز، شورای فرهنگ عمومی کشور کار خودش را آغاز کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: ساز و کارهای لازم برای تخصیص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به شوراهای فرهنگ عمومی فراهم شده است و شکل‌گیری شورای هماهنگی فرهنگی دستگاه‌ها در دولت سیزدهم، کار بی سابقه‌ای بود و پیوست فرهنگی، جزو شروط اصلی ورود طرح‌ها به حوزه دولت است.

امامی تصریح کرد: ظرف چند ماه آینده، شمار اعضای حقیقی شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها به ۱۲ عضو افزایش خواهد یافت و به جای افراد عادی، از هنرمندان و نخبگان نیز در ترکیب اعضا استفاده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه تصویب سوگند مقدس ازدواج برای مقابله با افزایش طلاق، ساخت فیلم شاه اسماعیل صفوی با هدف الگوسازی در برابر تحریفات بیگانگان، طراحی جایزه موذن‌زاده برای تجلیل سالانه از مداحان نامی کشور، تعیین روز وفات استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی به عنوان روز مداحان در تقویم رسمی کشور، معرفی یک روز به نام روز نیارق اردبیل به عنوان روز قیام روستاها و عشایر علیه طاغوت و برگزاری سراسری همایش مناظرات رضوی را به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد داد.

آیت‌الله سید حسن عاملی درباره ترویج حجاب نیز گفت: عاشورا سوژه خوبی برای حجاب دارد و باید نوا و نغمه حسینی به زندگی مردم وارد شود و مجالس بزرگ لبیک یا حسین ترتیب بدهیم تا مردم در پاسخ هل من ناصر امام حسین (ع) فریاد لبیک سر بدهند و پایبندی به حجاب و عفاف افزایش یابد.

وی افزود: شب عاشورا و فرصت مناجات امام حسین (ع) با خداوند رحمان را می‌توان به عنوان شب پیوند با خدا تعریف کرد و در این شب، برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه با خدای متعال عهد بست.

 

 

کدخبر: 810181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟