مدیریت یکپارچه شهری در تهران وجود ندارد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در گزارشی که درخصوص درآمد و هزینه های شهرداری تهران در صحن شورا ارائه کرد، از تحقق ۷۶ درصدی بودجه مصوب در نیمه نخست امسال خبر داد، اما رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، اظهار داشت: با وجود ضرورت های موجود برای توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، همیشه کمترین میزان اختصاص بودجه به این حوزه ها مربوط می شود؛ برای مثال در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران فقط هشت درصد به عملیات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت در حالی که جوهره همه فعالیت ها باید موضوعات فرهنگی و اجتماعی باشد.

نرگس معدنی پور افزود: تهران پایتخت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور است و همه وزارتخانه و سازمان های بزرگ در این شهر مستقر هستند که همین موضوع هزینه هایی را به شهر تحمیل می کند ولی بابت آنها کمکی به مدیریت شهری انجام نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سیاست گذاری، راهبری و نظارت بر چگونگی اجرای برنامه ها از وظایف مهم شورا است و در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تلاش شد که سیاست های مدنظر در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ما به تأسی از سخنان رهبر معظم انقلاب که فرهنگ را روح جامعه دانستند، باید تلاش ویژه‌ای را در حوزه فرهنگی داشته باشیم زیرا سالهاست که در شهرداری تهران شعار تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی داده می شود، اما این مهم هنوز محقق نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین ماموریت های حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: باید تهدیدها را شناخت و با برنامه‌ریزی نسبت به مدیریت آنها اقدام کرد.

به گفته او، از جمله آسیب های شهر تهران می توان به مهاجر پذیر بودن، اعتیاد، طلاق، اسکان غیررسمی، حاشیه نشینی و کودکان کار اشاره کرد که لازم است در این خصوص، تدابیر مناسب برای پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بهمن سال گذشته لایحه بودجه و تبصره‌های امسال را با رقم ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تصویب کردند.

ارتقای زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقای مشارکت اجتماعی ، عدالت اجتماعی، ارتقای رشد و تعالی شهروندان، تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی و اسلامی، هوشمندسازی و شفافیت و ارتقای نظام مالی و اقتصادی سیاست های کلان بودجه امسال را تعیین می کند.

کدخبر: 853182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟