محسن هاشمی: شورای شهر مدیریت شهری را در شرایطی شفاف به شورای بعد تحویل می دهد

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در ابتدای سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تاکید کرد که دوره پنجم شورای شهر تهران، مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می دهد. رئیس شورای شهر در حالی این صحبت را بیان کرد که تا کمتر از دو ماه دیگر، دوره بعدی شورای شهر تهران روی کار خواهد آمد.

به گزارش رکنا، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستاوردهای مهم مدیریت شهری در این دوره، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، شفافیت ومبارزه با رانت و مفاسد و همچنین حفظ سنتها و سیمای اصیل تهران بوده است و با توجه به اینکه شورای ششم ومدیریت شهری آینده مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه های رهبری است، مناسب است که از این دستاوردها استقبال کرده و مسیر تحقق آن را تداوم دهد والبته نقاط ضعف وکاستی های این دوره مدیریت شهری را نیز جبران نماید.

وی افزود: ابتدا انتصاب جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، را به ریاست قوه قضاییه تبریک گفته و برای ایشان در جهت افزایش کارامدی، کاهش نارضایتی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی و حکم انتصاب ابلاغ شده توسط رهبرانقلاب آرزوی موفقیت داریم.

هاشمی ادامه داد: از امروز دقیقا یکماه تا آغاز کار شورای ششم، زمان باقی مانده است برنامه ریزی برای دوره انتقال تا شنبه مراسم شنبه یا یکشنبه برگزار می شود وزارت کشور دارد تنظیم می کند  و با وجود تخریبهای رسانه ای و بی مهری رسانه ملی به شورای پنجم ، شورای پنجم مفتخر است که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به شورای بعد تحویل می دهد.

وی تصریح کرد: در این دوره، برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی وشرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش 20 درصدی از درون و بیرون یعنی هم نیروهای شهرداری و پیمانکاری و چابک سازی ساختاری نیز بودیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نه تنها بخش دیگری از املاک واموال شهرداری، در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی، عمومی یا خصوصی قرار نگرفت، بلکه وضعیت چند هزار ملکی که در گذشته بدون انجام فرایندی شفاف و قانونی واگذار شده بود، نیز مشخص گردید و چند صد ملک نیز باز پس گرفته شد.

وی اظهار داشت: نه تنها شهرفروشی و واگذاری بی رویه تراکم خارج از طرح تفصیلی متوقف شد، بلکه مصوبه بارگذاری های منفی مانند برج باغات نیز ابطال گردید.

هاشمی گفت: نه تنها توافقات نوشته و نانوشته ی جدیدی با سایر دستگاهها و نهادها جهت واگذاری منابع مدیریت شهری منعقد نشد، بلکه برای احقاق حقوق شهر در توافقات گذشته نیز پیگیری جدی بعمل آمد.

وی ادامه داد: با وجود همه بحرانهای مالی کرونا وتحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد بلکه بخشی از بدهی های گذشته نیز بازپرداخت گردید و تنها بهره وجرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

هاشمی در ادامه افزود: نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند بلکه برای نخستین بار آزمونی علمی و شفاف و مبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان و متخصص در شهرداری برگزار شد.

رییس شورای شهر تهران گفت: بنابراین انتظار از رسانه های حاکمیتی  و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته نیز اشاره شود و ازسیاه نمایی خودداری گردد که بر فضای منفی ویاسی که در بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به موثر بودن نهادهای انتخابی وجود دارد و موجب عدم مشارکت در انتخابات اخیر گردید افزوده نشود و امید جای یاس، مشارکت جای قهر و هم افزایی جای تخریب را بگیرد.

وی افزود: دستاوردهای مهم مدیریت شهری در این دوره، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب در مورد صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، شفافیت ومبارزه با رانت ومفاسد و همچنین حفظ سنتها و سیمای اصیل تهران بوده است و با توجه به اینکه شورای ششم ومدیریت شهری آینده مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه های رهبری است، مناسب است که از این دستاوردها استقبال کرده و مسیر تحقق آن را تداوم دهد والبته نقاط ضعف وکاستی های این دوره مدیریت شهری را نیز جبران نماید.

کدخبر: 702099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟