حجم ویدیو: 13.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50
حجم ویدیو: 38.15M | مدت زمان ویدیو: 00:05:13

به گزارش رکنا، سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان بررسی تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای اظهار داشت: براساس رأی دیوان عدالت اداری، استفاده اختصاصی از پارک حاشیه‌ای توسط هیچ نهاد، شخص و اداره‌ای امکان‌پذیر نیست و جای پارک باید در اختیار عموم باشد.

وی افزود: از طرفی پارک حاشیه‌ای قانون است و اینکه پارکینگ هم داشته باشیم بسیار حائز اهمیت بوده ولی سبب نمی‌شود که به موضوع پارک حاشیه‌ای نپردازیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید به صورتی عمل کنیم که در زمینه پارکینگ و پارک حاشیه‌ای با کاهش تقاضای جای پارک و کاهش آلودگی و مدیریت جای پارک را شاهد باشیم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد:‌400 هزار فضای پارک در تهران داریم که قابلیت پارک حاشیه‌ای شدن را دارد و سالانه می‌تواند چندهزار میلیارد تومان درآمدزایی کند.

وی با اشاره به اینکه می‌تواند از نیروی انسانی در اجرای پارک حاشیه‌ای بهره‌مند شد، گفت: برخی از شهرها در این زمینه به خوبی وارد عمل شده و به طور مثال برای 120 هزار پارک حاشیه‌ای می‌توان 3 هزار شغل ایجاد کرد و هم جای پارک مدیریت می‌شود و هم این افراد مراقب هستند که خودروی شهروندان آسیبی نبیند.

وی در مورد افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای گفت: پیشنهاد ما هم همین افزایش 25 تا 28 درصدی است. به هر حال پارک حاشیه‌ای نیاز اضطراری می‌شود و درآمد ناشی از آن باید صرف بهبود وضعیت عبور و مرور در پایتخت شود.

کدخبر: 768031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟