اجرایی شدن 304 پروژه زودبازده در سال 1400/ حاشیه شهر همچنان در سایه غفلت برخی مدیران شهری است

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سید ابراهیم علیزاده با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و رویکردهای شاخص شورای ششم که به شهرداری تکلیف شده، توجه ویژه به حاشیه شهر است، اظهارکرد: تحقق این مهم مستلزم حاکم شدن نگاه عادلانه و توزیع و تخصیص صحیح و مناسب بودجه‌ها به حاشیه شهر و ارتقاء سرانه‌های مختلف خدماتی و زیرساختی در این پهنه‌هاست.

وی افزود: براساس همین دغدغه‌مندی، شورای ششم در اولین جلسه علنی خود «طراحی و اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز» در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر را به تصویب رساند و برای هر محله 10 میلیاردتومان اعتبار درنظر گرفت تا به این سیاست و نگاه مبنی بر توجه به حاشیه شهر جامه عمل بپوشاند.

علیزاده با بیان اینکه اساس و محور پروژه‌های زودبازده، مردم‌محوری است، گفت: این پروژه‌ها براساس نیازسنجی و اعلام نیاز شوراهای اجتماعی محلات، معتمدین محل و ائمه جماعات و ... در دستورکار شهرداری قرار می‌گیرد و ملاک عمل برای مدیریت شهری، خواست شهروندان است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: فقدان مطالعات و لزوم تملک اراضی برای اجرای برخی از این پروژه‌های زودبازده سبب شده تا روند اجرای آنها با کندی روبرو شود؛ در عین حال، برای مرحله اول، 280 میلیاردتومان اعتبار ویژه 304 پروژه در سال جاری اختصاص پیدا کرده تا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

علیزاده گفت: متاسفانه برخی از مدیران مناطق تاکنون تغییر رویکرد و دغدغه‌مندی مدیریت شهری و شورای ششم نسبت به حاشیه شهر را درک نکرده‌اند و با بهانه‌های متعدد و متفاوت، آنگونه که باید، مصوبات و تصمیمات شورای شهر را اجرایی نمی‌کنند.

وی افزود: شهردار مشهد باید نسیم خدمت و اهمیت توجه خاص به حاشیه شهر را به گوش و جان مدیران خود برساند تا از این پس شاهد کم‌کاری و قصور در خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه شهر نباشیم.

کدخبر: 767661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟