هر آنچه درباره شیرین‌کننده‌های مصنوعی و طبیعی نمیدانید ولی مصرف میکنید

 

شیرین کننده مصنوعی که جایگزین قند طبیعی است و مزه شیرین آن چند برابر شکر است.

استفاده از این نوع شیرین کننده‌ها مخالفان و موافقان زیادی را به همراه داشت، مخالفان آن معتقد بودند که این نوع شیرین کننده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان، قند خون و آسیب به سلامت روده‌ها می‌شود.

از طرف دیگر تعدادی از مقامات بهداشتی استفاده از این نوع شیرین کننده‌ها را بی‌خطر می‌دانند و آن را جایگزین مناسبی برای پایین آمدن قند خون یا کاهش وزن توصیه می‌کند.در ادامه همراه ما باشید تا با انواع شیرین کننده‌ها مصنوعی و طبیعی آشنا شویم و در نهایت با بهترین تامین کننده آن یعنی شیمی سنتر می‌توانید برای خریدی به صرفه و با اطمینان اقدام کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله :  بهترین شیرین کننده طبیعی برای دیابتی ها، 300 برابر شیرین تر از شکر و 0%کالری

انواع شیرین کننده‌‌های مصنوعی

1. ساخارین، یک شیرین کننده است که می‌توان از آن در تهیه غذاهای گرم و سرد استفاده کرد. با این حال، در دوران بارداری یا شیردهی باید از مصرف آن خودداری کنید.

2. آسپارتام نیز یک شیرین کننده است که می‌توان از آن در غذاهای گرم و سرد استفاده کرد. با این حال، دمای بیش از حد می‌تواند طعم شیرینی آن را تغییر دهد. افرادی که به بیماری فنیل کتونوری مبتلا هستند، باید از مصرف آسپارتام خودداری کنند.

3. اسه سولفام پتاسیم نیز یک شیرین کننده مصنوعی است که می‌توان از آن در آشپزی و پخت کیک استفاده کرد. استفاده از آن در غذاهای گرم و سرد هیچ مشکلی ندارد.

4. سوکرالوز نیز در بسیاری از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌شود. از این شیرین کننده می‌توان در پخت و پز و غذاهای سرد استفاده کرد.

5. ادوانتیم نیز در غذاهای پخته شده، نوشابه‌ها، نوشیدنی‌ها، آدامس، آب‌نبات، میوه‌های فرآوری شده، آب‌میوه‌ها، دسرها، ژلاتین، پودینگ، مرباها و شربت‌ها استفاده می‌شود.

6. نئوتام نیز یکی دیگر از شیرین کننده‌های مصنوعی است که می‌توان از آن برای شیرین کردن انواع خوراکی استفاده کرد.

7. آسپارتام، یک شیرین کننده کم کالری است که برای کاهش مصرف قندهای اضافی استفاده می شود. این ماده حدود 200 برابر شیرین تر از شکر است و به همین دلیل مقدار کمی از آن کافی است تا طعم شیرینی مورد نظر را به دست آورد.

8. افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، اغلب از شیرین کننده‌های مصنوعی به جای قند استفاده می‌کنند. یکی از شیرین‌کننده‌های که امروزه استفاده می‌شود، آس‌سولفام نام دارد. همانطور که برخی مطالعات نشان می‌دهند شیرین‌کننده‌های مصنوعی بی‌خطر هستند، برخی دیگر ادعا می‌کنند که ممکن است برای سلامتی مضر باشند و حتی باعث افزایش وزن شوند.

مزایای شیرین کننده‌های مصنوعی

استفاده از شیرین‌ کننده‌های مصنوعی دارای مزایای بسیاری است. اولین مزیت آن، شیرینی زیادی که حتی با حجم کمی از این شیرین کننده ها به دست می‌آید. دومین مزیت این استفاده، کمتر بودن کالری آن نسبت به شیرین کننده های طبیعی است.

بیشتر شیرین کننده های مصنوعی حتی یک درصد کالری ندارند. سومین مزیت استفاده از این شیرین کننده ها، عدم حاویت کربوهیدرات است که بیشتر افرادی که مشکل قند خون دارند، می توانند از آن استفاده کنند. این ترکیبات قدرت شیرین کنندگی بسیار بالایی دارند اما کمترین میزان کالری را دارا هستند.

برخی از شیرین کننده ها ممکن است حاوی کالری باشند، اما به دلیل مقدار کمی که برای شیرین کردن محصولات نیاز است، تقریباً هیچ کالری اضافی مصرف نمی شود. افراد دیابتی نیز به دلیل عدم افزایش سطح قند خون، از این ترکیبات استفاده می کنند تا به محصولات حس شیرینی ببخشند.

فواید شیرین کننده های مصنوعی

با وجود شیرین کننده‌های مصنوعی، افرادی که قبلاً مجبور به اجتناب از مصرف شیرینی‌ها بودند، می‌توانند دوباره از مصرف محصولات شیرین لذت ببرند. استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی همچنین فوایدی دارد که عبارتند از:

1. کنترل وزن: شکر به عنوان یک شیرین کننده طبیعی دارای کالری است، اما شیرین کننده‌های مصنوعی هیچ کالری ندارند. به همین دلیل، مصرف آنها بر روی افزایش وزن تأثیری ندارد و میتواند به کنترل وزن کمک کند.

2. کنترل دیابت: افراد مبتلا به دیابت نباید محصولات قندی مصرف کنند. با این حال، استفاده از محصولات حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی برای آنها مشکلی ندارد. با این حال، قبل از مصرف هر نوع شیرین کننده، بهتر است با پزشک خود مشورت کنند.

3. سلامت دندان ها: شیرین کننده‌های طبیعی به دندان ها آسیب می رسانند. با شیرین کننده‌های مصنوعی، این مشکل برطرف شده است زیرا آنها هیچ تأثیر مخربی بر روی دندان‌ها ندارند.

به طور کلی، استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی میتواند به افرادی که نیاز به کنترل وزن، دیابت یا حفظ سلامت دندان‌ها دارند، کمک کند. با این حال، همچنان بهتر است قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت شیرین کننده‌های مصنوعی با شیرین کننده‌های طبیعی

شیرین کننده‌ها به غذاها و نوشیدنی‌ها طعم شیرین می‌دهند و به دو دسته کلی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. در دسته اول، شیرین کننده‌های طبیعی مثل گلوکز، فروکتوز و عسل قرار دارند که علاوه بر طعم شیرین، مزایای سلامتی دیگری هم دارند اما با کالری و افزایش قند خون همراه هستند.

در دسته دوم، شیرین کننده‌ رژیمی که با نام محصولات افراد دیابتی نیز نامیده میشود شامل آسپارتام و ساخارین است که کمترین یا هیچ کالری و افزایش قند خونی ندارند اما ممکن است عوارض جانبی داشته باشند.

انتخاب نوع مناسب شیرین‌کننده به نیازها و اهداف سلامتی شما بستگی دارد. اما مصرف بیش از حد هر نوع شیرین کننده‌ای ممکن است برای سلامتی مضر باشد. بنابراین، مهم است که آنها را با اعتدال مصرف کنید. قبل از مصرف شیرین کننده‌ها، اگر بیماری خاصی دارید حتما برای مصرف شیرین کننده‌ها با پزشک خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که با مصرف آنها دچار مشکل نمی‌شوید‌.

بهترین تامین کننده شیرین کننده‌ها مصنوعی و طبیعی

بازرگانی شیمیایی شیمی سنتر، با ارائه شیرین کننده‌های مانند آسپارتام، آس سولفام و سایر محصولات از بهترین تولیدکنندگان، تضمین می‌کند که مشتریان خود محصولات با کیفیت و قابل اعتماد دریافت کنند. هدف ما ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد برای مشتریان است و با ارائه مشاوره‌های تخصصی، آنها را در انتخاب بهترین گزینه‌ها برای نیازهای خاصشان یاری می‌رسانیم. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان، با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 

کدخبر: 997988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟