فعالیت دو سامانه بارشی در کشور

صادق ضیائیان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های مختلف کشور در روز جاری گفت: روز آینده ۲۸ آذر موقتاً فعالیت سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، بوشهر و بخش‌هایی از اصفهان، یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش خواهیم داشت.

به گزارش رکنا، وی افزود: روز دوشنبه ۲۹ آذر در کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر و در دیگر مناطق اصفهان، یزد و خراسان رضوی بارش داریم و در شمال‌شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری، غرب لرستان، جنوب ایلام، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها شدت دارد.

بارش پراکنده و وزش باد

ضیائیان اضافه کرد: روز سه‌شنبه ۳۰ آذر علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در برخی نقاط شرق، مرکز و شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد شمال‌غرب کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در شمال‌غرب و مناطقی از غرب کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: چهارشنبه یکم دی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش داریم و در اوایل شب با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان و مازندران بارش پراکنده و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

ضیائیان تصریح کرد: در پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

 وضعیت جوی پایتخت

وی افزود: از امروز تا سه‌شنبه افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه در سواحل شمالی کشور و شرق اردبیل خواهیم داشت و روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده تبریز با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مشرق

 

کدخبر: 752838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟