مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا نمی شود / حتی یک نماینده مجلس در ستاد مبارزه با کرونا نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه آقای قالیباف و شهریاری وی را به عنوان رئیس کمیته مبارزه با کرونا در مجلس انتخاب کرده اند، حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در ستاد ملی مقابله با کرونا را تکذیب و به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: تا کنون از حضور آقای شهریاری به عنوان نماینده کمیسیون بهداشت و درمان در ستاد ملی مقابله با کرونا مطلع نیستیم. اکنون جای سوال است که چرا ستاد ملی مبارزه با کرونا تا کنون از حضور نماینده های مجلس در این ستاد امتناع کرده است؟ جالب است بعضی از دستگاه هایی که نسبت به بیماری کرونا آشنایی چندانی ندارند در این ستاد حضور دارند ولی بعضی از اعضای کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان نباید در این ستاد حضور داشته باشند، این مسئله ای است که باید رئیس جمهور محترم و مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا به آن پاسخ دهند.

آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا طبق آمار غیر رسمی 1 ونیم الی 2 برابر بیشتر است

ابراهیمی در رابطه با میزان علمی بودن عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به نظر می رسد زمان آن رسیده که در عمل، استراتژی راهبردی را در پیشگیری بیماری کرونا اجرایی کنیم. اکنون تقریباً تخت خالی برای پذیرش بیماران در بخش ICU نداریم، همچنین طبق آمار غیر رسمی، مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا 1 ونیم الی 2 برابر بیشتر از آماری که توسط ستاد مقابله با کرونا اعلام می شود. همه این موارد نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد، الان زمانی است که باید براساس یکسری اقدامات کارشناسی شده و استفاده از همه نیروها و امکانات در کشور به مقابله با این ویروس پرداخت و جلوی فراگیری بیشتر این بیماری را بگیریم.

با قرنطینه دو هفته ای مشکلی در کشور ایجاد نمی شود

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و برخی مسئولین ستاد مقابله با کرونا علی رغم تاکید بر قرنطینه شهرها و منع رفت و آمد های غیرضروری، عملاً این طرح را اجرایی نمی کنند، افزود: باید بدانیم که بهترین راه کنترل، پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس است واین موضوع زمانی اجرایی می شود که افراد در خانه بمانند، ماسک بزنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به صورت مداوم دست هایشان را بشویند، همچنین کسانی که آزمایش کرونای آن ها مثبت می شود، بلافاصله باید در خانه قرنطینه شوند. این صحیح است که مردم از نظر معیشتی و اقتصادی در فشار هستند ولی با قرنطینه دو هفته ای مشکل بزرگی در کشور ایجاد نمی شود. اکنون با توجه به اینکه ممکن است قیمت ماسک برای کارگران نسبتاً زیاد تمام شود، دولت می تواند ماسک رایگان در اختیار این عزیزان قرار دهد.

پول داروی REMDESIVIR را به خانواده های بی بضاعت بدهیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با انتقاد از هزینه های اضافه و سوء مدیریت دولت در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: اینکه هرروز آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا را اعلام کنیم چیزی درمان نمی شود، مثلاً وقتی یکسری از افراد به کرونا مبتلا می شوند آن ها را مجبور به قرنطینه دو هفته ای نمی کنیم و نظارت در این مورد بسیار ضعیف است، تا زمانی که ادارات باز باشند و مردم هم رعایت نکنند اوضاع بهتر نمی شود، اکنون قیمت هر داروی REMDESIVIR بین 1 الی یک ونیم میلیون تومان است، اگر این یک میلیون تومان را به خانواده های بی بضاعت بدهیم و بگویم از خانه خارج نشوید قطعاً بهتر از این است که این هزینه را در بخش درمان و تامین دارو خرج کنیم.

هیچ تخت بیمارستانی در کردستان خالی نیست

رئیس کمیته مبارزه با کرونا در مجلس در پایان با اسف بار خواندن وضعیت بیمارستان ها در حوزه انتخابیه خود در استان کردستان افزود: در حال حاضر هیچ تخت خالی در بیمارستان ها نیست، انتظار داریم با پای کار آمدن هر چه بیشتر رئیس جمهور، مردم و همه ارگان ها، موضوع کرونا در کشور که در وضع هشدار و بحرانی قرار دارد اندکی آرام تر و بهتر شود.

خبرنگار: مهدی برازنده

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 626660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟