افزایش تخت‌های بیمارستانی برای مقابله با کرونا در استان قزوین

کرونا / به گزارش رکنا، حبیبی، جانشین ستاد کرونای استان گفت: در طول تعطیلات دو روزه اخیر ۳ جلسه افزایش تخت‌های بیمارستانی برای مقابله با کرونا در استان قزوین [کلیک و کشیدن برای جابجایی] ویژه ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت ها، تشکیل شد.

حبیبی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام ظرفیت‌های خود را برای مهار کرونا بسج کنند.

وی افزود: به علت افزایش شیب ابتلاء به کرونا در استان، ۲۰۰ تخت دیگر به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در هیچ شهرستانی وضعیت سفید نداریم، و بسیاری از مبتلایان به بیماری کرونا در برخی از شهرستان ها، در بیمارستان‌های مرکز استان بستری می‌شوند.

حبیبی در ادامه بر برگزاری جلسات مستمر در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: باید گزارشات دقیق از وضعیت شهرستان‌ها به ستاد استانی ارائه شود.

جانشین ستاد کرونای استان خطاب به بخشداران تاکید کرد که در هر دهیاری نیز باید ستاد کرونا تشکیل شود.

حبیبی با بیان اینکه استان به صورت کامل در وضعیت قرمز قرار دارد تصریح کرد: در هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید نداریم و فرمانداران باید از اعلام و بیان وضعیت سفید در شهرستان‌های خود خودداری کنند.

وی همچنین در خصوص تعطیلی اماکن عمومی از جمله تالار‌ها و رستوران‌ها گفت: ما ممنوعیت فعالیت نداریم، بلکه محدودیت فعالیت داریم و تالار‌ها باید از حداقل ظرفیت خود برای ارائه خدمات بهره ببرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه در رابطه با فعالیت سالن‌های ورزشی اظهار داشت: در زمینه فعالیت سالن‌های ورزشی باید در هر ۱۰ متر مربع ۱ نفر از ظرفیت سالن‌های ورزشی بهره ببرد.

حبیبی در ادامه گفت: در صورتی که تخلفی در یک سالن ورزشی و یا یک تالار مشاهده شود نباید با مدیر آن مجموعه برخورد شود، چرا که باید مسئول اداره ورزش و جوانان و همچنین اداره صمت پاسخگو باشند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین در ادامه تاکید کرد: هرگونه اظهار نظر در خصوص برگزاری نماز جمعه باید از سوی ستاد کرونای آن شهر یا شهرستان صورت گیرد.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج و هلال احمر در خصوص ارائه تذکر در نواحی پر رفت و آمد تأکید کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟