حاشیه نشینان شهر مشهد عامل افزایش کرونا در استان خراسان رضوی

کرونا / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید امیر حسام محمد آقایی، دبیر مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره افزایش کووید-19در این استان گفت: طبق تحقیقات میدانی که ما داشتیم دولت از استان خراسان رضوی حمایت خوبی داشته اما مردم توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

برگزاری تجماتی در حاشیه شهر مشهد

وی افزود: روستاها شرایط بهتری دارند اما حاشیه شهر مشهد و مناطق حاشیه نشینی توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و هنوز تجمات در حاشیه شهر مشهد وجود دارد.

این فعال مدنی در پاسخ به این سوال که مراسم هایی همچون عروسی و عزا برگزار می شود یا خیر؟ گفت: این مراسم ها کم شده اما همچنان برگزار می شود. در حاشیه شهر مشهد اجتماعات به مراسم ها ختم نمی شود. بازارها، مغازه ها و... در این بخش از شهر مشهد شلوغ است. کافی شاپ ها هنوز باز هستند. دو شب پیش به حاشیه شهر سرکشی کردم و متاسفانه شاهد بودم که مردم برای خرید بستنی قیفی بدون هیچ ماسکی صف بسته بودند و خیابان ها بسیار شلوغ بود در حالی که در شهر مشهد مردم رعایت می کنند و از این شلوغی ها خبری نیست. معمولا این مشکلات به دلیل سطح فرهنگ ساکنان حاشیه شهر مشهد این معضلات را به وجود می آورد.

محمدآقایی در پاسخ به این سوال که مردم حاشیه شهر مشهد، شرایط اقتصادی مناسب برای تهیه ماسک را دارند؟ گفت: بعضی از ساکنان حاشیه شهر مشهد قدرت خرید ماسک را دارند. بخش دیگری که توانایی خرید ماسک و مواد شوینده را ندارند از کمک های خیرین استفاده می کند. این روزها به ماسک و مواد شوینده نیز به لیست کمک های مردمی اضافه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟