پلاک‌کوبی سگ‌های بدون صاحب تهران به تاریخ پیوست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عملکرد شهرداری ها با واکنش فعالان محیط زیست به تدریج اصلاح شد و حالا سیدعلی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر  از منع پلاک کوبی سگ های بدون صاحب تهران خبر داده و گفت: سیاست ما جمع‌آوری و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب با اولویت سگ‌های هار و بیمار است. جمع آوری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، غربالگری و نگهداری این سگ ها در مرکز آرادکوه با طرح شکایت شهروندان آغاز می شود.

وی افزود: دیگر از پلاک‌کوبی برای سگ‌های تهران استفاده نمی‌شود و با فن‌آوری میکروچیپ‌ها نسبت به کنترل زاد و ولد سگ‌های بدون صاحب اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر با اشاره به این که سگ‌های غربالگری شده به صورت رایگان برای نگهداری در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: در صورت همکاری ادارات‌کل محیط زیست و منابع طبیعی تهران، فضای طبیعی برای رهاسازی سگ‌های بدون‌صاحب اختصاص داده می شود. در حال حاضر بیش از ۲ هزار سگ بدون صاحب در مرکز آرادکوه در جنوب تهران نگهداری می‌شود که فرآیند عقیم‌سازی و واکسیناسیون آنها به طور متوسط یک میلیون تومان هزینه دارد.

مفاخریان گفت: سگ‌های بدون صاحب آرادکوه روزانه حدود سه تُن غذا مصرف میکنند که هزینه هر کیلو غذا بین سه تا چهار هزار تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟