روز و هفته تهران باید مردمی شود

پایتخت / به گزارش رکنا، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن «روز تهران» گفت: هر ساله در چهاردهم مهرماه به مناسبت «روز تهران»، فرصتی فراهم می‌شود تا تاریخ و عظمت و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی تهران را به عنوان پایتخت ایران اسلامی پاس بداریم، شهری که آب و هوای دلچسب و زیبایی‌هاى دل فریب و مردمان با فرهنگش همچنان مایه مباهات و سرشار از زندگی است.

وی ادامه داد: شهر تهران از سال ١٢٠٠ هجرى قمرى بیش از دو قرن قلب تپنده سیاست و اقتصاد، فرهنگ و هنر و مدنیت ایرانی بوده است. در اینجا و به سهم خود مراتب سپاس و تقدیر خود را به همکاران عزیزم در شورای چهارم که ابتکار این نامگذاری را داشته اند، تقدیم می‌کنم.

حق شناس افزود: نامگذاری روزی برای شهر تهران اهدافی فراتر از یک یاد بود و بزرگداشت ساده دارد. روشن است که می‌توان به سادگی برای یک روز یا یک هفته برنامه‌های کوچکی را تدارک دید و با چند همایش و بازدید و گرفتن عکس از مدیران و نخبگان از آن عبور کرد، یا اینکه می‌توان برای این روز و هفته برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای تحریک توجه و تفکر مردم و مسئولان برای نیاز‌ها و ضرورت‌ها و فرصت‌ها و تهدید‌های شهر داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: می‌توان روز و هفته تهران را فرصتی طلایی برای برند سازی، جهانی سازی و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و تزریق نشاط و سر زندگی در جامعه قرار داد.

حق شناس ادامه داد: اگر امروز یک نظر سنجی در مورد روز و هفته تهران از مردم شهر انجام شود، خواهیم دید که طی چند سال گذشته در گرامی داشت «روز تهران» توجه چندانی به مشارکت و همراهی اهالى تهران نشده و برنامه‌ها رخنه چندانی در دل مردم نداشته است؛ لذا لازم است قوای سه گانه به اهمیت موضوع توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یادآور شد: تهران پایتخت ایران است. گرامی داشت روزی به نام تهران بدون توجه و همکارى مردم و حاکمیت و قوای سه گانه لطفی ندارد و توفیقى به همراه نخواهد داشت. لازم است ضمن گرامی داشت گذشته، حال و آینده شهر مورد توجه قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟