مقایسه شاهین ، محصول جدید سایپا با خودروهای خارجی

نعمت الله کاشانی نسب درباره خودروی شاهین و تاثیری که این خودرو بر بازار خواهد گذاشت، گفت: بازار خودرو تشنه خودروهای جدید است، چرا که مرتب مردم قیمت‌های جدید و قدیم را مقایسه می‌کنند و از اینکه قیمت خودروها در بازار به این شکل بالا رفته است ابراز نارضایتی می‌کنند بنابراین با ورود خودروهای جدید و به روز تا حدی می‌توان از گلایه و نقدهای مردم کاست.

وی با بیان اینکه طراحی و تولید شاهین باعث افتخار است، افزود: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، در حالی که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم همکاری شرکت‌های خودروسازی جهانی همه تصور می‌کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نمی‌شود، اما رونمایی از خودروهای جدید سایپا نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تصریح کرد: خودرو شاهین با آنکه در سخت‌ترین شرایط، طراحی و تولید شده ولی توانسته استانداردهای جهانی را پاس کند، لذا عملکرد سایپا در این بخش قابل تقدیر است و با این تفاسیر به نظر می‌رسد صنعت خودرو در آستانه تحول است.

وی گفت: اگر خودرو شاهین، با گیربکس اتوماتیک عرضه شود، به خوبی می‌تواند با مدل‌های خارجی رقابت کند؛ اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود و کمتر کسی خواهان خودرو دنده‌ای است، لذا برای آنکه خواسته مردم هم عملی شود، توصیه می‌کنم که سایپا به سمت اتوماتیک کردن این خودرو برود، هر چند که این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی‌های فنی قابل رقابت با مدل‌های خارجی است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران افزود: امیدوارم سطح قیمتی شاهین با توجه به افزایش قیمت ارز برای شرکت سایپا صرف کند تا تولید این خودرو در تیراژ بالا ادامه پیدا کند، هر چقدر تولید خودرو افزایش پیدا کند از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد و دیگر مردم با نوسان قیمت مواجه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه خودروی پراید برند سایپا را زیرسوال برد، تصریح کرد: خطوط تولید و مرکز تحقیقات سایپا بسیار به روز هستند. قطعا اگر بازدید از این بخش‌ها برای عموم آزاد بود، مردم متوجه می‌شدند که صنعت خودروی ایران پیشرفت کرده و توانمندی‌ها ارتقا یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟