تفاوت شرایط دختران 16 ساله کارتن خواب / آنها دوره طلایی دارند!

سپیده علیزاده مدیر عامل نور سپید هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که معضلات و مشکلات زنان کارتن خواب، شامل چه چیز هایی می شود بیان کرد: وقتی ما درباره زنان کارتن خواب صحبت می کنیم، حتما آن زن یک شریک جنسی کارتن خواب یا یک مادر کارتن خواب است.

دختران 16 ساله سردرگم بین 123 و 137

وی ادامه داد: بحث شریک جنسی مربوط به دختران جوانی است که هنوز مادر نشده بلکه فقط کارتن خواب شده اند. این افراد معمولا در سنین 16، 17 و 18 سالگی هستند و آسیب های زیادی را تجربه کرده اند حال اگر این دختران مصرف کننده هم باشند دیگر نه 123 و نه 137 به وضعیت آنها رسیدگی خواهد کرد.

دختران در دوره طلایی به ترک اعتیاد فکر نمی کنند

این فعال اجتماعی خاطر نشان کرد: یک دختر 16 ساله باید تمایل داشته باشد تا در یک مرکز بماند و اگر تمایلی به ماندن نداشته باشد به راحتی می تواند آنجا را ترک کند. بنابراین دختر 16 ساله ای که تازه وارد کارتن خوابی و اعتیاد شده و در حال طی کردن دوران طلایی خود است معمولا به راحتی به تغییر زندگی خود تمایل نشان نمی دهد.

مادری که بعد از مرگ پسرش کارتن خواب شد

علیزاده تاکید کرد: دخترهای جوان کارتن خواب، معمولا بین سازمان ها سردرگم هستند از طرفی زن بالای 18 سالی که مادر چند بچه هم است  و دلبستگی های عاطفی زیادی دارد، شرایطی سخت تر و ته خطی تری برای او به وجود می آید. برای مثال مددجویی داشتم که پسرش به دلیل اعتیاد این فرد و همسرش خودکشی می کند بنابراین وقتی این مادر دلبستگی های عاطفی خود را به یاد می آورد به ته خط رسیده و کارتن خواب می شود.

مدیر عامل نور سپید هدایت با بیان اینکه زمانی می توان به این زنان برای تغییر سبک زندگی کمک کرد که خانواده او را در نظر گرفت اظهار داشت : زمانی می توانید به یک زن کارتن خواب کمک کنید که بچه های او را نیز در نظر بگیرید حتی همسر افراد هم در این مسائل بسیار نقش مهمی دارند تا بتوانیم به آنها کمک بکنیم

اعتیاد زنان وابسته خانواده است

این مددکار اجتماعی در پاسخ به این سوال که نحوه درمان یک کارتن خواب زن با مرد چه تفاوتی دارد مطرح کرد: دلبستگی های زنان و مردان با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین اعتیاد آنها نیز نسبت به یکدیگر متفاوت است. آسیبی که یک زن تجربه می کند به شدت وابسته به خانواده اوست بنابراین زمانی که  به یک زن خدمات می دهید با یک نفر طرف نیستید چراکه آسیب ها معمولا شکل خانگی دارند اما در مردها این مسئله دیده نمی شود.

او در پایان اضافه کرد: خدمات مددکاری سرویس ارجاع کشور بسیار ضعیف است و سیستم جامع و منظم اینترنتی وجود ندارد تا برای هر کیس مشخص کند که به کجا باید ارجاع داده شود. در این شرایط خود مددکاران نیز سردرگم می شوند. همچنین مددکاران در کشور ما نقش حقوقی ندارند و حرف آنها سند به حساب نمی آید بنابراین گاهی پروسه ها آنقدر طولانی می شود که مددجو دیگر منتظر نمی ماند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟