مطب سیار به دنبال کارتن خواب‌ها

به گزارش رکنا، سامیه جهانشاهی گفت: در راستای مراقبت و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر یکی از برنامه‌های پیشگیرانه سازمان بهزیستی با عنوان «موبایل ون» و با هدف مقابله با ویروس کرونا خدمات خود را ارتقا داده است.

جهانشاهی اعلام کرد: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال گذشته در استان، بهزیستی هرمزگان نیز همراه با مدافعان سلامت و دیگر اقشار جامعه طرح‌هایی پیشگیرانه را اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: در طرح موبایل ون (مطب سیار) از طریق خودروی ون و با همراهی پرستار و مددیار (از افراد بهبود یافته) در مناطق پر خطر، آسیب‌خیز و پاتوق‌ها، لوازم اولیه بهداشتی ازجمله سرنگ یک بار مصرف به همراه یک وعده غذا در اختیار معتادان قرار می‌گیرد.

به گفته معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان، خدمت‌رسانی به معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها که آسیب‌پذیرترین قشر در مقابل این ویروس کشنده هستند از جمله خدمات این طرح است.

جهانشاهی، توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی پاتوق‌ها را از دیگر خدمات این طرح عنوان کرد و افزود: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا ماسک‌های بهداشتی، ژل ضدعفونی کننده دست، موادشوینده و دستکش لاتکس توزیع و پاتوق‌ها ضدعفونی شدند.

وی ابرازداشت: هم‌چنین به منظور کاهش شیوع و پیشگیری از این ویروس، زنان آسیب‌پذیر سرپناه شبانه نیز با توزیع بسته‌های کاهش آسیب و آموزش‌های لازم در برابر کرونا مصون می‌شوند.

این مسؤول، توزیع البسه نو و سرکشی به پاتوق زنان درگیر اعتیاد و گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای داخلی مرکز بخشی از اقدامات تأثیرگذار مرکز سرپناه شبانه زنان آسیب‌پذیر شهرستان بندرعباس است.

به گفته جهانشاهی، در حال حاضر ۲ مرکزسرپناه شبانه (یک مرکز سرپناه شبانه زنان و یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان) با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در بندرعباس فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: در این مرکزها معتادان بی خانمان و کارتن خواب پذیرش و از خدمات آن شامل یک وعده شام و صبحانه و امکانات برای استحمام استفاده می‌کنند.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه کاهش آسیب و کنترل رفتارهای پرخطر، معرفی به سیستم‌های درمانی و حمایتی و در صورت امکان مذاکره با خانواده برای بازگشت فرد به شرایط بهتر از دیگر خدمات مرکزهای سرپناه شبانه نام برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟