به گزارش رکنا، جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به خروج ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر از زائران اربعین از کشور، گفت: بیش از ۵۵ درصد زائران پس از زیارت به کشور بازگشتند.

احمدعلی گودرزی جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مرزهای کشور امنیت و آرامش برقرار است، اظهار داشت: تردد زائران اربعین حسینی از مرزها چهارگانه به سمت عراق روان است.

وی از خروج ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۴۶۷ نفر از زائران اربعین خبر داد و افزود: تا این لحظه بسیاری از زائران اربعین از کشور خارج شده‌اند و بیشتر زائران در حال بازگشت به کشور هستند.

گودرزی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۴۰ نفر از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و زمان خود را برای جلوگیری از معطلی در مرزها مدیریت کردند.

گودرزی با اشاره به اینکه زائران اربعین در کوتاه‌ترین زمان از کشور خارج شدند، خاطر نشان کرد: سرعت سیستم‌ها را بالا بردیم تا زائران برای عبور از مرزها معطل نشوند.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به هماهنگی با طرف عراقی برای رفاه بیشتر زائران اشاره کرد و افزود: قبل از آغاز پیاده‌روی اربعین چندین جلسه با نیروهای حشدالشعبی، استانداران شهرهای مرتبط با مرز ایران و حتی وزیرکشور عراق برگزار شد تا با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران نیازسنجی شده و مشکلی ایجاد نشود.

گودرزی افزود: در برخی مرزها پس از عبور زائران از کشور، در خاک عراق با کمبود وسیله حمل ونقل مواجه شدیم که پس از اعلام نیروهای حشدالشعبی به ما، نیازها به سرعت برطرف و ‌این هماهنگی‌ها موجب شد تا سفر زائران به خوبی مدیریت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟