جلسه رسیدگی به مشکلات کارگران «روغن نباتی جهان» در زنجان برگزار شد / کارفرما تعیین تکلیف شد

به گزارش رکنا، کارگران کارخانه «روغن نباتی جهان» می‌گویند به دنبال دیدار هفته گذشته نمایندگان کارگری کارخانه روغن نباتی جهان با رئیس قوه قضائیه در سفر به استان زنجان برای رسیدگی به مشکلاتشان، روز گذشته جلسه‌ای با حضور استاندار، دادستان استان و مدیران دستگاه‌های دولتی مربوطه در محل استانداری برگزار شد.

منابع کارگری در کارخانه روغن نباتی جهان با اعلام این خبر یادآور شدند: طبق مصوبات این جلسه قرار شد تا پایان آبان ماه سال جاری مطالبات عقب افتاده کارگران این واحد تولیدی پرداخت شود. در عین حال تا پایان مهر ماه سه ماه حقوق کامل دریافت کنیم و تا آخر آبان ماه الباقی یعنی هفت ماه حقوق معوق و جاری به تمامی کارگران پرداخت شود.

کارگران روغن نباتی جهان همچنین اظهار داشتند: در این جلسه کارفرما مکلف شد فعالیت تولیدی کارخانه را از سر بگیرد در غیر این صورت برخورد قاطع و قانونی از سوی مسئولان با وی اعمال می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه مقرر شد کارفرما پرداخت بدهی‌های خود را به کارگران آغاز کند، گفتند: بخش دیگری از مشکلات ما کارگران کارخانه مربوط به بدهی ۳۴ ماهه بیمه‌ای کارفرما به تامین اجتماعی است که در جلسه دیروز به آن پرداخته نشد و ما در این خصوص نیز از مسئولان درخواست پیگیری داریم.

به گفته کارگران، در خصوص ادامه فعالیت این واحد تولیدی و سامان دادن به وضعیت کارخانه نیز طبق تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد این شرکت در کوتاهترین زمان ممکن فعال شود و به مرور کارگرانی که از شرکت خارج شده‌اند، به کار سابق خود بازگردند.

این کارگران که بین ۱۰ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند، یادآور شدند: با گذشت ۶ ماه از سال جدید؛ ما کارگران که ۸۶ نفر هستیم؛ مطالبات مزدی مربوط به سال‌های ۹۳ تا شهریور ۹۸ خود را دریافت نکرده‌ایم. در عین حال حدود ۴۰ نفر از همکارانمان که طی سه ماه گذشته به مرور توسط کارفرما تعدیل شده‌اند نیز مطالبات خودرا دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنها؛ مدیریت کارخانه روغن نباتی جهان در مقام کارفرمای کنونی مکلف به انجام وعده‌های داده شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟