به گزارش رکنا به نقل از العالم، اسلک استارتاپ به بهانه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، دسترسی به این سرویس پیام‌رسان گروهی (چت روم) را برای همه ایرانیان سراسر جهان قطع کرد.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «دیلی دات» و پایگاه انگلیسی «رجیستر»، این پیام رسان برای همراهی با تصمیم دولت آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران، چند روزی است که با شناسایی کاربران مقیم ایران و اتباع ایرانی سراسر جهان، حساب کاربری آنها را قطع کرده است. این طرح برای اولین بار در آمریکا، کانادا و فنلاند عملی شده است.

این شبکه ارتباطی بین المللی مستقر در آمریکا که به دلیل کاربری گسترده آن به ویژه در بخش تجارت و صنعت به «قاتل ایمیل» نیز معروف است ، آی‌پی‌های (IP) ایرانیان را قطع کرده تا آنها نتوانند برای امور حرفه ای به ویژه امور صادرات و واردات از آن بهره ببرند.

به گزارش رجیستر، بسیاری از کاربران ایرانی این شبکه، در توئیت‌هایی اعلام کردند که ایمیل و یادادشت هایی را از مقر اسلک در آمریکا دریافت کرده اند مبنی بر اینکه از این پس مجاز و قادر به استفاده از این سیستم نخواهند بود.

به گزارش این پایگاه خبری، سخنگوی اسلک حتی با ارسال ایمیلی به «رجیستر» اعلام کرده که این شرکت چند رسانه ای و ارتباطی با پایبندی به قوانین آمریکا سیستم خود را به روز رسانی کرده و با شناسایی موقعیت مکانی کاربران و هویت ملی آنها که در کشورهای تحت تحریم آمریکا هستند، آنها را از این سیستم اخراج کرده و به تدریج این طرح را تکمیل می کند.

گزارش «دیلی دات» نیز حاکی است که ایمیل های ارسال شده به کاربران خاص با استناد به قوانین و مقررات وزارت بازرگانی و وزارت دارایی آمریکا است که نشان می دهد این شرکت از این پس قادر به خدمات رسانی به افراد و کشورهای تحت تحریم آمریکا از جمله ایران، کره شمالی، سوریه و منطقه کریمه در اوکراین نخواهد بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟