تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی هنرمندانه اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش یابد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در حرم مطهر امام راحل گفت: ما وظیفه سنگین حسب قانون Law اساسی و شرع داریم و تلاش دستگاه قضایی برای انجام دقیق مسئولیت ها است. اگر بتوانیم یک گام به طرف انجام عدالت برداریم، یک گام به طرف انجام احیای حقوق عامه برداریم و اگر بتوایم یک گام به طرف اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین برداریم این پیشرفت است.
وی بیان کرد: اگر ما این موارد را لحاظ کنیم مثل نزدیک شدن به عدالت، اتقان آراء، ختم خصومات به صورت عادلانه اگر این شاخص ها را در نظر بگیریم از ابتدای انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران به نظر من قوه قضاییه در مسیر کمال بوده است.
رئیس دستگاه قضا افزود: زمانی میزان مراجعه مردم به دستگاه قضایی بسیار کم بود و شاید تعداد قضات ما قریب یا کمتر از 1000 نفر بود اما امروز مراجعه مردم بیش از 16 میلیون و خرده‌ای پرونده و مورد بوده است و اکنون بیش از 11 هزار قاضی Judge داریم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: رسیدگی ها واقعا توسعه یافته است که حجم بسیار گسترده ای را می بینید. نظارت های دستگاه قضایی بسیار فراتر از ابتدای انقلاب شده است همچنین در بحث احیا حقوق عامه هم توجه بیشتری صورت گرفته است.
وی بیان کرد: منظور این است که وظایف قوه قضاییه بیشتر شده و سیر مراجعات به دستگاه قضایی نیز بیشتر شده اما از نقطه نهایی که مورد تاکید امام راحل و اصول قانون اساسی است فاصله داریم.
رئیس دستگاه قضا گفت: مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته خود مطالب مهمی را بیان کردند که عمده آن تاکید بر مسائل عدالت و شاخص عدالت وعرضه کردن خدمات دستگاه قضایی به نحو درست ، روشن واعتماد ساز است.
آیت الله آملی لاریجانی بیان کرد: امیدواریم که در مجموع خدماتی که انجام می شود و اطلاع رسانی صحیح و دقیق و به تعبیر ایشان هنرمندانه این خدمات بتواند اعتماد بیشتر مردم را جلب کند.
وی اظهار کرد: نفس مراجعه فزاینده به قوه قضاییه نشانه اعتماد مردم به دستگاه قضایی است و برخلاف برخی سخنان که این را قبحی برای قوه قضاییه می دانند علاوه بر این رجوع به قوه قضاییه به علت حوادث Accidents حقوقی و جرایم خارج از اختیار قوه قضاییه است.
رئیس دستگاه قضا گفت: اما مردم احساس می کنند که می توانند حقوق خود را استیفا کنند، اسباب رجوع مردم بیشتر شده است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: نکته مهم این است که مردم به نحو عقلایی و احتمال منطقی فکر می کنند که می توانند استیفای حقوق کنند.
وی افزود: اگر واقعا اینطور باشد که برخی از دشمنان و متاسفانه برخی جاهلین و غافلین داخلی می گویند اگر مردم اعتماد نداشتند پس مراجعه به دستگاه قضایی کار بیهوده و لغوی بود.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در این خصوص باید تلاش کنیم که اعتماد مردم هر روز بیشتر شود منتهی تاکید بر این است که نفس مراجعات وسیع مردم به دستگاه قضایی نشان دهنده اعتماد آنان است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: در سال 96 به میزان 16 میلیون و 300 هزار پرونده در قوه قضاییه به نحو تکراری رسیدگی شد و بیش از 900 هزار پرونده از سال قبل به آن افزوده شده است.
وی افزود: این نشان دهنده این است که مردم برای استیفا حقوق خود به قوه قضاییه رجوع می کنند . در هر حال ما از اعتماد مردم استقبال می کنیم و از این اعتماد تشکر و تقدیر می کنیم و انشاء الله به طرف عدالتی که قانون اساسی و امام راحل بر آن تأکید داشته و مورد عنایت مقام معظم رهبری است نزدیک تر شویم.
رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: درحسن اجرای قوانین تلاش می کنیم همچنین در احیا حقوق عامه تلاش بیشتری می کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: تشکر می کنم از یادگار حضرت امام راحل حاج آقا حسن خمینی که ما مزاحم وی می شویم و امیدواریم که خداوند سلامتی Health و توفیق به ایشان عنایت کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

بامداد امروز ابوالفضل اعدام شد!

این مردان خشن بی رحمانه به زنان تهرانی حمله می کردند!+ فیلم دوربین مدار بسته و گفتگو

رویا خانم از خریداران خودرو یک میلیارد کلاهبرداری کرد +عکس

قتل فجیع پسر بچه زنجانی / جسد این پسر سلاخی شده بود + عکس

تجاوز 6 مرد به زینب با اجازه شوهرش بود!

عکس ناجور از نوعروس مشهور جنجالی شد! + عکس

اعدام اصغر قاتل در سحرگاه 6 تیرماه + عکس

مریم مرا به خانه اش برد و شوهرش در برابر دوربین به من تجاوز کرد + عکس

پس از 20 سال سیمین را دیدم / او شوهر داشت ولی به عشق قدیم ارتباط شیطانی برقرار کردیم!

اعتراف عجیب دارا به قتل تینای 26 ساله در خیابان گاندی تهران + عکس

نیمه شب به سراغ خاله شهناز که خواب بود رفتم و کار را تمام کردم / اعتراف جوان کرجی

من سر راهی بودم! / ماجرای این زندگی اشک همه را در می آورد+ عکس

عموی شیطان صفتم هنگام خماری به من تجاوز کرد

اعدام عروس قاتل با طناب دار لغو شد!

وقتی اسلحه را در خانه مجردی بیرون کشیدم او به ناچار تسلیم شد + فیلم گفتگو و عکس

عروسی که با کتک به حجله رفت! +عکس

نوعروس وقتی وارد خلوتگاه داماد شد، خشکش زد

خاله مجردم، شب ها خواب را از من گرفت! / او به خانه ما آمده بود

کدخبر: 393113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟