بودجه سال 98 شهرداری تغییرات ویژه ای خواهد داشت

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمد علی نجفی با حضور در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: قرار بود جمعه گذشته، مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت شهدای آتش نشان برگزار شود، اما این مراسم به روز دوشنبه موکول شد.

وی افزود: از اعضای شورای شهر تهران دعوت می‌کنم در این مراسم حضور یافته و همراهی‌های لازم را داشته باشند.

شهردار تهران با اشاره به جانباختن خدمه کشتی سانچی اظهارکرد: ۳۰ تن از کشور ایران و ۲ تن از بنگلادش در این کشته جان باختند و باید یاد این افراد گرامی داشته شود.

نجفی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به شورای شهر تهران اظهارکرد: این اولین بودجه‌ای است که از سوی مدیریت شهری به شورای شهر جدید ارائه می‌کند و این بودجه تفاوت‌هایی را با بودجه‌های قبلی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران بسیار ویژه‌تر خواهد بود و این بودجه نسبت به بودجه سال ۹۷ تغییراتی خواهد داشت. در سال جاری برای سال ۹۷ در حدی که ممکن بود، تغییراتی را در بودجه اعمال کرده ایم.

شهردار تهران از تهیه عملکرد ۴۲ ماهه شهرداری تهران خبرداد و تصریح کرد: عملکرد ۴۲ ماهه شهرداری تهران تهیه شده و مشکلات و نقاط قوت عملکرد‌ها اکنون تهیه و به شورای شهر ارائه خواهد شد.

نجفی ادامه داد: شناخت و تحلیل وضعیت موجود انجام شده و راهکار‌هایی نیز اکنون ارائه شده است. عملکرد مالی یک دهه گذشته شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف آن برطرف و نقاط قوت آن پر رنگ‌تر شده است.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن خاطرنشان کرد: از سهم شهرداری‌ها در قانون Law مالیات بر ارزش افزوده کاسته شد و این مشکلاتی را برای شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران ایجاد خواهد کرد.

شهردار تهران ادامه داد: تمام تلاش ما این بوده که در تهیه بودجه سال ۹۷، به صورت انقباضی واقعی عمل کنیم.

وی در خصوص پیشنهاد ارائه شده برای تعیین بودجه سال 97 شهرداری تهران گفت: در سال جاری بودجه شورای شهر برای شهرداری 17 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که از این میزان، 75 درصد محقق خواهد شد. پیشنهاد ما در سال 97، بودجه 17 هزار میلیارد و 500 میلیون تومانی است و امیدوار هستیم این میزان به تصویب رسیده و محقق شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟