به گزارش گروه اجتماعی رکنا، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به طرح های حمل و نقل عمومی در استان تهران اظهار کرد: طرح متروی تهران به اسلامشهر از گام های اساسی و خوب در استان تهران در بخش حمل ونقل محسوب می شود که نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال 97 به اتمام برسد 
وی افزود: طرح حمل ونقل ریلی تهران به پردیس و دماوند مطالعات آن به اتمام رسیده و در بودجه سال 97 نیز ابلاغ شده است که این طرح در سال 97 اجرایی می شود.
ترکی گفت: طرح حمل و نقل ریلی تهران به پاکدشت مسیری که قبلا در طرح گرمسار مطالعه شده بود در دستور کار قرار گرفته و ردیف اعتباری نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در بخش جاده ای در استان تهران، در کمربندی سوم تا چرم شهر و خروجی آن که شریف آباد – پاکدشت است حدود 45 درصد پیشرفت کار داشته که می توان گفت گام بزرگی در کاهش ترافیک و حمل و نقل سنگین جاده ای در استان تهران خواهدبود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کمربندی دوم اسلامشهر تا رباط کریم که رقمی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفته است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین کمربندی پاکدشت در دستور کار است که طرح این کمربندی در لایحه سال 97 قرار دارد و این طرح به صورت مشارکتی با بخش خصوصی وعمومی دولت آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: بر اساس آمار و ارقام در لایحه بودجه حدود 1000 دستگاه واگن مترو نیز از سال آینده در سطح کشور وارد سیستم حمل ونقل ریلی خواهد شد.


ورود 14 هزار اتوبوس و ون به سیستم حمل و نقل جاده ای
ترکی بیان کرد: حدود14 هزار اتوبوس و ون وارد سیستم حمل ونقل جاده ای به خصوص برون شهری خواهد شد که بیشترین ارقام برای کلان شهر تهران در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: این گام های اساسی و اثر گذار در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی می تواند در استان تهران به کاهش ترافیک در شهرستانهای پیرامون شهر تهران کمک کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟