زهرا نژاد‌بهرام‌ عضو شورای شهر تهران  با تأکید بر اینکه بافت فرسوده آسیب‌پذیری بالایی در برابر زلزله‌ دارد، اظهار کرد: ساختمان‌های بافت فرسوده قدمت زیادی دارند‌ و فاقد سازه‌های مناسب هستند و این شرایط‌ آسیب‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت معابر بافت‌های فرسوده، افزود: بیشتر این معابر نفوذ‌ناپذیر‌ هستند و همین نفوذ‌ناپذیری‌ به علاوه مجموع ویژگی‌های دیگری که در مصوبه شورای عالی شهرسازی‌ مشخص شده این مناطق را جزء بافت فرسوده محسوب می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار و 260 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران داریم، اظهار کرد: این مسئله یکی از نقاط ضعف مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود و باید نسبت به حل این معضل‌ اقدام کنیم.

نژاد‌بهرام با اشاره به اینکه رئیس‌ جمهور تلاش داشته تا معضل این بافت حل شود،تصریح کرد: معاونت شهرسازی‌ وزارت مسکن و معاونت شهرسازی‌ شهرداری تهران طرح مشترکی را تهیه کردند که دارای 3 بخش پیشگام، محله‌ای و محله‌سازی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بخش پیشگام تلاش بر این است که با حضور سازندگان تمرکز ایجاد کرده و املاک را تجمیع کنیم.

وی با بیان اینکه رقم تسهیلات تغییری‌ نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مسئولان در صدد‌ هستند که انرژی جدیدی از سوی سازندگان‌ ایجاد شود تا فضای سکونت را برای ساکنان بهبود بخشند و خدمات 7 گانه را‌ تقویت‌ کنند.

نژادبهرام‌ با اشاره به این طرح اظهار کرد: در این طرح طی یک تعامل 2 طرفه هم سرمایه‌گذار تمایل دارد و هم مالکان‌ خواستار‌ تجمیع‌ و نوسازی‌ می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز روی بهسازی محیطی در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر فضای زیست شهری مساعد باشد و برای زندگی مناسب‌سازی شود، موضوع نوسازی‌ حرکت سریع‌تری را در پیش خواهد گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟