در صورت روشن شدن چراغ هشدار سوخت کم چه کار کنیم؟

به گزارش رکنا، ممکن است در حین سرعت گرفتن اتومبیل خود متوجه کاهش سطح نشانگر سوخت نشوید. این احتمال وجود دارد هنگامی که سطح بنزین بسیار پایین می آید ماشین شما در وسط جاده متوقف شود. برای جلوگیری از این امر، هنگامی که بنزین موجود در باک کم می شود، چراغ هشدار روی داشبورد روشن می شود.

چراغ هشدار بنزین کم نشان دهنده چیست؟

گاهی اوقات هنگام رانندگی نشانگر بنزین به زیر علامت «E» می رسد و ادامه سفر برای شما غیر قابل انجام می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، وسایل نقلیه دارای چراغ هشدار سوخت کم هستند.

هنگامی که چراغ هشدار روشن می شود، تقریباً یک تا دو گالن بنزین باید در مخزن باقی بماند. به محض روشن شدن چراغ، باید به پمپ بنزین مراجعه کنید.

اگر مشکلی در نشانگر سوخت وجود داشته باشد، با چراغ چشمک زن نشان داده می شود.

با چراغ سوخت روشن چقدر می توانید رانندگی کنید؟

بهتر است دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید تا بدانید بعد از روشن شدن چراغ بنزین چقدر می توانید رانندگی کنید. بر اساس یک برآورد کلی، وسایل نقلیه می توانند حدود 50 تا 80 کیلومتر را با چراغ سوخت روشن طی کنند. اما تعداد کیلومتر بسته به نوع خودرو و مدل آن متفاوت است.

رانندگی با سطح سوخت پایین خطرناک است زیرا می تواند به قسمت های مختلف خودروی شما آسیب برساند. همیشه از تعداد پمپ بنزین ها در طول مسیر و اینکه چند وقت یکبار نیاز به سوخت گیری دارید اطلاع داشته باشید و مقداری بنزین اضافی در صندوق عقب خودروی خود حمل کنید تا بتوانید در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

آیا رانندگی با چراغ سوخت روشن امکان پذیر است؟

روشن ماندن چراغ سوخت برای مدت طولانی ایده خوبی نیست. پمپ بنزین بدون سوخت کافی به درستی روغن کاری نمی شود و عمر مفید آن نیز کاهش می یابد. رانندگی با چراغ سوخت روشن می تواند به فیلتر هوا و پمپ بنزین آسیب برساند.

پر بودن سطح یک چهارم مخزن تضمین می کند که پمپ تا حد زیادی در مایع غوطه ور می ماند، حتی اگر مقداری از مایع در حین چرخش ریخته شود. پر نگه داشتن حداقل یک چهارم باک از فرسودگی پیش از موعد پمپ بنزین جلوگیری می کند.

کدخبر: 992805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟