تمام واحدهای صنعتی و معادن در روزهای آلوده ملزم به توقف فعالیت خود هستند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به توقف فعالیت تمام واحدهای صنعتی و معادن اطراف تهران در روزهای آلوده اظهار کرد:طبق ماده 3 قانون Law هوای پاک، آلودگی هوا زمانی که به وضعیت ناسالم و اضطرار می رسد کارگروه آلودگی هوا تشکیل جلسه می دهد.

وی افزود:طبق مصوبه هوای پاک تمام واحدهای صنعتی، معادن شن و ماسه ملزم به توقف عملیات خود در روزهای آلوده هستند.

بازگیر از گشت ماموران و کارشناسان محیط زیستی در روزهای آلوده در سطح شهر خبر داد و گفت: کارشناسان محیط زیستی در روزهای آلوده در سطح شهر گشت‌زنی می‌کنند تا با واحدهای آلاینده‌ای که در این روزها فعال هستند، برخورد کنند و صاحبان این واحدها را به مراجع قضایی تحویل دهند.

وی افزود: فعالیت واحدهای صنعتی و معادن در روزهای آلوده شهر تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و مراجع قضایی می توانند جرایم و مجازات‌های نقدی و یا حبس را برای این تخلفات در نظر بگیرند.

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به تاثیر تعطیلی مدارس در روزهای آلوده بر روی دانش آموزان گفت: مدارس منبع تولید آلودگی هوا نیستند و تعطیلی مدارس به علت مقابله با آثار زیان بار این پدیده بر روی دانش آموزان است تا کمتر در معرض آلودگی هوا قرار گیرند، چراکه کودکان جثه و قلب Heart ضعیف تری نسبت به بزرگسالان دارند و همچنین آسیب پذیرتر هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟