تحویل 923 کانکس به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: کشور ایران یک کشور حادثه Incident خیز است. زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه باعث تلفات و خسارات زیادی شد که آمار تلفات این حادثه تا پایان روز گذشته به 568 تن رسید.

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش تلفات در زمان زلزله باید سطح آگاهی مردم را ارتقا بخشیم. در همین راستا آموزش غدیر2 را اجرایی کردیم و تمامی مدیران کل استان‌ها در 5 نقطه کشور آموزش دیدند و مقرر شد این آموزش‌ها در شهرستان‌ها نیز ارائه شود.

نجار بیان کرد: در حوزه آموزشی مانورهای زلزله هر سال در مدارس برگزار می‌شود، البته به دنبال آن هستیم تا دو واحد درسی اختیاری در تمام سطوح در خصوص مدیریت بحران و پیامدهای آن به سایر درس‌های دانش‌آموزان اضافه شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مدیریت بحران این است که هر سرباز یک امدادگر شود، همچنین هنر Art سینما Cinema یکی از موارد موثر در آموزش در برابر زلزله است، به همین منظور در اسفند سال گذشته از سوی استان یزد پیشنهاد شد که جشنواره‌ای در حوزه مدیریت بحران برگزار شود که وزیر کشور نیز با این موضوع موافقت کرد و از خرداد ماه مقدمات کار فراهم شد و فراخوان ساخت فیلم کوتاه در خصوص بحران و زلزله به افراد مختلف چه آماتور و چه فیلمساز حرفه ای داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟