زلزله‌زدگان هنوز در چادر‌ها اسکان دارند/ استقرار صرفا ۲۰۰ کانکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اسماعیل نجار درباره عمده برنامه‌های انجام شده در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: از بدو حادثه، کار نجات مردم از زیر آوار و انتقال مصدومان به بیمارستان آغاز شد؛ کار امداد و اسکان اضطراری مردم هم از زمان بروز حادثه Incident در جریان است و در تمام مناطق آسیب دیده به تعداد افراد، چادر و وسایل گرمایشی تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 930 روستا و هفت شهرستان در این زلزله دچار آسیب شدند، ادامه داد: اطمینان داریم تمامی افراد مناطق زلزله‌زده شده در چادر‌ها اسکان دارند!
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کار اسکان موقت به سرعت آغاز شده است، تصریح کرد: در روستا‌ها این اسکان‌ها به صورت کانکس و ساخت اتاق‌های سه در چهار است و در شهرها عمدتاً به‌صورت اجاره‌ای مدنظر است.
نجار اظهار کرد: قرارگاه خاتم مسئولیت تامین کانکس‌ها را برعهده گرفته است و تاکنون 200 کانکس در مناطق زلزله زده استقرار یافته است.
وی با اشاره به اینکه تامین اسکان موقت در زمان کوتاه چند روزه تحقق نخواهد یافت، ادامه داد: تامین اسکان موقت بیش از یک ماه طول خواهد کشید و چادر‌ها محل اضطرای اسکان مردم است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کار تعمیر خانه‌ها آغاز شده و پرونده تعداد زیادی از آنان تشکیل و به بانک معرفی شده‌اند؛ هشت استان معین بنیاد مسکن به همراه بنیاد مسکن استان کرمانشاه و با کمک دیگر دستگاهها و سپاه و قرارگاه خاتم کار تعمیر خانه‌ها را با سرعت به پیش می‌برند.
نجار در ادامه با اشاره به اینکه حدود یک ماه برای تحویل کانکس و استقرار مردم از چادر به داخل کانکس‌ها زمان نیاز داریم، اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه زمان طلایی را از دست ندادیم، بیش از یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در همان لحظه بروز حادثه در محل حاضر شدند به طوری که ارتش و سپاه و سایر سازمان‌ها در این موضوع همکاری داشتند.
وی با بیان اینکه به محض وقوع حادثه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و نیروهای ارزیاب به تقسیم کار پرداختند، گفت: بیش از 25 هزار دفترچه برای توزیع آذوقه یک ماهه صادر شده است؛ وضعیت به سمت عادی شدن پیش خواهد رفت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: آذوقه و امکانات از روز سوم حادثه به اندازه کافی وجود داشت و در نهایت از مسئولین و مردم درخواست وسایل گرمایشی، حمام و کانکس می‌شود.
نجار با بیان اینکه 100 تانکر آبرسان سیار در منطقه حاضر است، توضیح داد: باید از آب شهری برای مسائل بهداشتی استفاده کرد، از سرچشمه‌های ورودی به منابع آب بازرسی صورت گرفت بنابراین شاهد آب کدر بودیم و این مسئله با هر پس لرزه پررنگ‌تر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلی در بخش آبرسانی و برق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت در ظرف مدت کوتاه تمام امورات به سمت قبل از بحران برگردد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای صورت گرفته است، افزود: لیستی از تمام امکانات مورد نیاز روستا‌ها را فراهم کردیم تا روستا با مشکلی مواجه نباشند، انبار‌های ما در اسلام آباد پر از آذوقه است.
نجار با اشاره به اینکه استان‌های معین در لحظه اول در محل حادثه فعال بودند، گفت: هشت استان کشور در منطقه حضور پیدا کردند و برنامه‌ریزی لازم را به عمل آوردند تا به کمک مردم بشتابند، تا در این رابطه آموزش و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم به طوری که تمام مدیران ما آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد تهرانی در دادگاه: این بچه ها از من نیستند!+ عکس

راز 2 زن خیابانی که 3 جوان را در خلوتگاه خود گیر انداخته بودند!

تجاوز به عروس نازا در مقابل چشمان مادر شوهرش + عکس

اعتراف به تجاوز وحشیانه به دختر 18 ساله پشت یخچال آشپزخانه + عکس

سرقت بزرگ از مرد ثروتمند تهرانی با سرنگ آلوده به ایدز + عکس

تجاوز در خوابگاه! / سعید را کشتم و عکس جسدش را به دوستانم فرستادم + عکس

اعتراف عجیب داماد در سقوط نوعروس 22 ساله از طبقه چهارم

تجاوز به دختر جوان و زن شوهر دار توسط 2 پراید سوار در اتوبان آزادگان + عکس

مرگ وحشتناک میهمانان عروسی در کانال آب پارس آباد + عکس

اقدام ارزشمند تازه عروس‌ و داماد در زلزله کرمانشاه + گفتگو و عکس

بلایی که سر بچه های ثروتمندان آمد!

چند ثانیه تا مرگ / زن روی ریل قطار گیر کرده بود + عکس

پایان مسالمت آمیز پرونده هادی ساعی

حادثه‌ عجیب در اتاق ام آر آی بیمارستان لقمان الدوله + عکس

کدخبر: 331521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟