کمیته بررسی محتوای کتب درسی تشکیل ‌شود

فاطمه سعیدی، اظهار داشت: از ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست کردم تا کمیته‌ای تحت عنوان بررسی محتوای کتب درسی تشکیل شود.

وی افزود: انتقاد به محتوای کتب درسی و لزوم تغییر آن امروز تبدیل به یک مطالبه ملی شده است و وظیفه مجلس است برای پیشبرد این مطالبه اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: تشکیل این کمیته می‌تواند به بررسی بهتر محتوای کتب و تغییرات صحیح آن کمک کند؛ چراکه با کتب فعلی نمی‌توان اهداف مورد نظر را محقق کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه تنها راه پیش روی دانش آموزان ما هنگام فارغ التحصیلی ورود به دانشگاه است. در حالی‌که اگر در طول دوران تحصیل مهارت‌های لازم آموزش داده شده و استعداد دانش‌آموزان کشف شود ممکن است بخش قابل توجهی از آنان از تلاش برای ورود به دانشگاه و افزوده شدن به خیل فارغ التحصیلان بیکار منصرف شده و جذب کسب و کارهای متناسب با استعداد و مهارت‌شان شوند.

وی در پایان بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان برای فردای کشور امری است که در کتب درسی دیده نمی شود و بعضا شاهد موضوعاتی در کتب درسی هستیم که چند دهه تکرار شده است؛ بنابراین لزوم بازنگری و تغییر در این موضوعات در جهت به روزرسانی امر واضحی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 313418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟