محمد باسط درازهی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای ا سلامی با تاکید بر اینکه وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌های بسیار حساس کشور است، گفت: دانشجویان و اعضای هیات علمی که از زیرمجموعه‌های وزارت علوم به شمار می‌روند، تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت کشور دارند.
وی خاطرنشان کرد: یقینا وزارتخانه‌ای که توانسته به تمام وزارتخانه‌های دیگر وزیر تحویل دهد، معقول نیست که خود این وزارتخانه،‌ وزیر نداشته باشد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد شخصی باید عهده‌دار مسئولیت در وزارت علوم شود که از بدنه این وزارتخانه بوده، عضو هیات علمی دانشگاه باشد و از سابقه مدیریتی برخودار باشد تا بتواند از عهده این پست بسیار مهم و حیاتی بر آید.
این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: پیشنهاد ما به دولت و رئیس جمهور این است که فردی را انتخاب کنند که انسانی مدیر و مدبر، متخصص و از بدنه وزارت علوم باشد.
نماینده مردم سراوان در مجلس ادامه داد: مهم‌ترین انتظار و خواسته دانشجویان و دانشگاهیان این است که وزارتخانه‌شان از وضعیت بی ارزشی خارج شود و برای این وزارتخانه مهم و حساس ارزش قائل شوند.
درازهی همچنین اظهار کرد: افراد متخصص و با سابقه‌ای در دانشگاه وجود دارند که می توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند که نمونه آن آقایان توفیقی و فرجی دانا هستند، طبیعتا هر گزینه‌ای که دارای توانمندی باشد معرفی شود از او حمایت می کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم رییس جمهور تدبیر کرده و فردی توانمند که وزارتخانه را خوشنام کند و اجازه ندهد دانشجویان دلسرد شوند را انتخاب و معرفی کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟