معاون اول رئیس جمهوری در این مراسم با تشکر از خدمات معصومه ابتکار و اهدای حکم ریاست عیسی کلانتری به عنوان رئیس جدید سازمان محیط زیست که به امضای رئیس جمهوری رسیده، گفت: امروز محیط زیست مسأله جدی کشورماست. از آلودگی هوای کلانشهرها گرفته تا مسأله ریزگردها و خشک شدن تالاب‌ها و به همین دلیل دولت یازدهم از همان ابتدای امر محیط زیست و به طور خاص احیای دریاچه ارومیه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و برای این منظور مصوبه‌ای داشت که به پشتوانه آن ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شد. به گزارش «ایران»،اسحاق جهانگیری افزود: با وجودی که ما با کاهش شدید قیمت نفت از 100 دلار به 30 دلار و محدودیت‌های شدید اعتباری مواجه بودیم اما تلاش کردیم که تا حدودی از دغدغه‌های مردم نسبت به خشکیدگی دریاچه ارومیه کم کنیم. من مدعی نیستم که نگرانی‌ها به طور کامل برطرف شده، خیر اما تاحدودی دریاچه احیا شده است. او همچنین با توجه به مسئولیت‌های قبلی عیسی کلانتری در وزارت کشاورزی که منابع طبیعی نیز زیرمجموعه‌اش بوده یادآور شد: ما یک کشور در حال توسعه هستیم و نمی‌توانیم نسبت به توسعه کشور بی‌توجه باشیم اما منظورمان توسعه پایدار است و باید بین حفظ محیط زیست و توسعه توازن برقرار کنیم.
دراین مراسم همچنین معصومه ابتکار از تلاش‌های رسانه‌ها، محیط‌ بانان، کارشناسان و مدیران این سازمان تشکر کرد و گفت: افتخار ما این است که در این دولت هیچ طرحی بدون ارزیابی در دولت یازدهم اجرا نشد و از مجموع یکصد هزار درخواستی که برای استقرار صنایع و بهره‌برداری به سازمان رسید با 85 درصدش موافقت کردیم بنابراین این‌گونه نبوده که محیط زیست محیط ایست و مانع توسعه بوده باشد اما در یک جاهایی نه گفتیم تا محیط زیست به محیط نیست تبدیل نشود.
عیسی کلانتری، دبیر سابق ستاد احیای دریاچه ارومیه که اکنون به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست منصوب شده نیز با تشکر از اقدامات معصومه ابتکار در 4 سال گذشته گفت: من خوشحالم که خانم ابتکار با ارتقای درجه به عنوان مسئول در بخش حیات اهل منصوب شده و من نیز با ارتقا درجه برای حیات وحش منصوب شدم. او همچنین در ادامه از وضعیت بحرانی آب و خاک کشور پرده برداشت و گفت: ریشه تمام بحران‌های امروز محیط زیست ما برای این است که در دهه 60 و 70 رفتار احساسی را جایگزین تصمیمات علمی و منطقی کردیم و به بهای تولید چند تن بیشتر گندم و گوشت کشور را به این روز انداختیم تا امروز این وضع فرسایش خاک و نابودی مراتع کشور باشد و این هم وضع بحرانی منابع آب. او افزود: هیچ کدام ازمشکلات زیست محیطی امروز در نتیجه عملکرد غلط قبل از انقلاب نیست و من این را قبول ندارم که هر کجا کم می‌آوریم همه چیز را به آن سال‌ها مربوط می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟