اولویت‌های سازمان محیط زیست در دولت دوازدهم

محمد درویش مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست، اظهار کرد: دولت دوازدهم در حوزه محیط زیست باید چند اولویت اصلی را مدنظر خود قرار دهد. اول اینکه باید در ارتباط با دولتمردان و مدیران سایر دستگاه ها، به زبان مشترک دست یابد برای این کار هم باید از هنر Art مجاب کردن دولتمردان برخوردار باشد تا آنها تصور نکنند پرداختن به محیط زیست یه نوع اسراف و حیف و میل بیت‌المال است.

وی افزود: رئیس سازمان محیط زیست باید بتواند مدیران دستگاهای دیگر را قانع کند که محیط زیست می‌تواند به نفع اقتصاد، فرهنگ و منافع ملی باشد.

ارزشگذاری اقتصادی منابع طبیعی کشور

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست ارزشگذاری اقتصادی مواهب طبیعی کشور را یکی از اولویت های محیط زیست کشور دانست و تصریح کرد: رییس سازمان محیط زیست باید بتواند مواد مغفولی که در برنامه چهارم و پنجم توسعه در مورد ارزشگذاری اقتصادی منابع طبیعی عملیاتی نشده و روی کاغذ مانده اجرایی کند. تا وقتی که نتوانیم مشخص کنیم که مواهب طبیعی در این کشور از نظر ارزش‌های اقتصادی رایج بازار Store چقدر ارزش دارد نمی‌توانیم با سدسازان و کسانی که به بهانه توسعه کشاورزی تغییر کاربری‌ها را ایجاد می‌کنند؛ دیالوگ موثّر برقرار کنیم.

ناتوانی دولتمردان در اجرای طرح تنفس جنگل ها

دوریش تاکید کرد: اگر امروز شاهد تبدیل 11 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در زاگرس مرکزی به عرصه معدنی هستیم نشان‌دهنده آنست که نتوانستیم تصویر درستی از ارزش‌های واقعی جنگل ترسیم کنیم. اگر نتوانستیم برای اجرای طرح تنفس به جای 80 میلیارد تومان حتی 17 میلیارد تومان تامین کنیم و این طرح عملا با شکست روبرو شد، نشان دهنده این است که به نظر حاکمان و دولتمردان ما رفع تورم و ثابت نگهداشتن قیمت مرغ و تخم مرغ و دلار مهمتر از حفظ جنگل‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رئیس سازمان محیط زیست نتواند زبان مشترک ایجاد کند هموراه تحت فشار است، گفت: در این صورت رئیس سازمان محیط زیست همواره مورد انتقادات و اعتراضات دوست و دشمن قرار می‌گیرد و هم طرفداران دو آتشه محیط زیست و هم دشمنان محیط زیست هر دو این چنین رئیسی را نهی می کنند.

به گفته درویش، برخی دولتمردان هنوز تصور می‌کنند محیط زیست دست و پای توسعه را می‌بندد و اجازه رسیدن به اهداف رشد هشت درصدی اقتصاد را نمی‌دهد. ما متخصصان محیط زیست هم در این ماجرا مقصر بودیم چون هنر لازم برای ازبین بردن ترس سیاستمداران و دولتمردان از محیط زیست نداشتیم. نتوانستیم آنها را قانع کنیم که محیط زیست می‌تواند اقتصاد پایداری ایجاد کند.

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست در خاتمه ابراز امیدواری کرد: فردی که به پردیسان می‌آید بتواند همه این انتظارات را برآورده کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟