امام جمعه دامغان: رسانه یکی از عوامل چهارگانه رشد جامعه است

حجت الاسلام سید محمد حسینیان روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش دامغان در آموزشگاه متوسطه دوم شهید بهشتی، افزود: آموزش و پرورش با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه، در کنار جامعه و خانواده، می تواند تربیت صحیح دانش آموزان را در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش سهم به سزایی در تربیت و اخلاق جامعه دارد که باید مسائل علمی، رشد و توسعه جوانان را فراهم کنند که همه این موارد از اهداف پرورش است و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

امام جمعه دامغان، به مشکلات دانشکده علوم قرآنی دامغان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی دارد که باید در جهت استقرار دانشکده علوم قرآنی دامغان با ظرفیت بیش از 90 دانشجو اقداماتی انجام دهد تا دانشکده در این شهر ماندگار باشد.

فرماندار دامغان نیز در این نشست گفت: دانشکده علوم قرآنی ظرفیت بالای معنوی برای این شهرستان دارد که استقرار این دانشکده باید مدیریت شود.

علی اصغر مجد عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان اولین مبدا پرورش رشد در جامعه است که می تواند نقش به سزایی در جامعه داشته باشد.

وی به نقش آموزش و پرورش در خانواده ها اشاره کرد و گفت: آموزش در خانواده موضوع مهمی است که این نهاد با تشکیل کارگروه در بین اولیا و مربیان استادانی را برای آموزش خانواده نیز در نظر گرفته است.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان تنها شهرستانی است که کودکان کار را بدون شناسنامه به صورت رایگان زیر پوشش سوادآموزی در مرکز یادگیری در 2 بخش مهارت آموزی و آموزش تحصیلی قرار داده است.

بررسی ظرفیت اختصاصی شهرستان دامغان در بحث هدایت تحصیلی، تصمیم گیری در مورد مرکز یادگیری علمی و ثبت نام کودکان کار، گزارش طرح هجرت و بررسی طرح غنی سازی اوقات فراغت نیز از دیگر دستورات جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان بود.

در این جلسه برای مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم هیات امنایی به ترتیب 250، 220 و 245 هزار تومان شهریه به تصویب رسید.

شهرستان دامغان 60 هزار نفر جمعیت و 13 هزار دانش آموز در حدود 90 واحد آموزشی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 292823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟