مخالفت شورای شهر با ساخت مراکز تجاری در زمین‌های راه‌آهن

اسماعیل دوستی نایب رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آخرین وضعیت زمین های راه آهن، اظهار داشت: در خصوص کاربری این زمین ها جلسات متعددی با شرکت راه آهن و همچنین کمیسیون ماده 5 داشتیم و قرار شد که این زمین ها به فضای سبز تبدیل شود.

وی افزود: هزینه های انجام شده شرکت راه آهن در این زمین ها 600 میلیارد تومان است که در این خصوص هم دو پیشنهاد به ما دادند که یا هزینه قطارهای دیزلی که به زیرسطح منتقل شده اند را پرداخت کنید یا شهرداری اجازه دهد یکسری از کاربری های این عرصه به تجاری تبدیل شود.

نایب رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا با موضوع ساخت مراکز تجاری مخالفت کرد، به همین منظور در کمسیسیون بحث پرداخت پول مطرح شد اما به دلیل اینکه وضعیت مدیریت شهری خوب نیست، از دولت توقع داریم که این زمین ها را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهد.

دوستی ادامه داد: قصد داریم این زمین ها را به صورت فضای سبز و پیاده راه برای مناطق جنوبی تهران مانند منطقه 17 و 18 تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه این زمین ها 10 کیلومتر در 36 متر مربع است، تصریح کرد: می توان همه کاربری ها را در این زمین تعریف کرد و همچنین می توان علاوه بر فضای سبز و پیاده راه، رستوران های متعدد و کتابخانه های مناسبی در طول مسیر ساخت تا محصولات فرهنگی هم به مردم عرضه شود.

نایب رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر زمین ها در اختیار ما بگذارند بهره برداری، مالکیت و ساخت بر عهده شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشاور پروژه زمین های راه آهن را طراحی و در اطراف این زمین ها دیوار صوتی نیز نصب خواهد کرد تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

نایب رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه طرح خروج راه آهن از شهر به دولت داده شد، اما دولت این طرح را نپذیرفت و گفت که فعلا توان مالی برای انجام این کار را ندارد.

دوستی تاکید کرد: یکی از اقدامات شورای شهر آینده باید خروج راه آهن برون شهری از تهران باشد، چراکه هم اکنون شرکت راه آهن از مرکز تهران به سایر نقاط ایران و خارج خدمات دهی می کند، به همین منظور راه آهن باید از شهر خارج و شرایطی را در پایانه های ترمینال، بی آر تی و مترو برای انتقال مسافران به مرکز فراهم کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 290149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟